Live

Prognoza pieței auto. Pentru prima oară în istorie, în România înmatricularea de „electrice” scade

Data actualizării: Data publicării:
În 2024 piața mașinilor electrice va scădea

Pentru prima dată în istorie este prognozată o scădere a înmatriculărilor vehiculelor electrice față de anul precedent, un semnal clar al impactului negativ al noilor măsuri asupra acestui segment, arată Asociația Producătorilor și Importatorilor de Automobile (APIA).

Cu toate acestea, piața vehiculelor „electrificate” nu trage pe dreapta și chiar va avea un avans interesant datorită apetenței românilor pentru hibride.

De ce scad electricele?

La începutul anului 2024, APIA a realizat o prognoză inițială a pieței auto bazată pe condițiile economice și legislative de la acel moment.

Cu toate acestea, în primele șase luni ale anului, au avut loc mai multe modificări care necesită o reevaluare a acestei prognoze.

Printre cauze se numără reducerea ecotichetelor Rabla Plus (valoarea lor a scăzut la jumătate) dar și anunțurile Uniunii Europene privind taxele compensatorii la importurile de vehicule electrice din China, venite pentru a proteja industria auto europeană de concurența neloială.

Ca urmare a acestor schimbări, APIA a fost nevoită să revizuiască prognoza pieței auto pentru anul 2024, estimând acum o creștere mai moderată față de cea anticipată la începutul anului.

Mai mult decât atât, pentru prima dată în istorie, este prognozată o scădere a înmatriculărilor vehiculelor electrice față de anul precedent, un semnal clar al impactului negativ al noilor măsuri asupra acestui segment.

 

Ce motorizări preferă românii. 2024 = 2019

Piața de autovehicule noi înmatriculate în România va continua să crească și în 2024, dar cu un ritm încetinit, de doar 5,3% față de cel înregistrat în 2023, apropiindu-se ca număr de unități comercializate de anul 2019.

Astfel, autoturismele își vor menține ponderea de aproximativ 84% din totalul înmatriculărilor, cu o prognoză de 150.000 unități.

În funcție de tipul de combustibil al autoturismelor înmatriculate, pentru 2024, APIA estimează că motorizările pe benzină vor înregistra o creștere de 4% față de anul 2023, ajungând, astfel, la o pondere de aproximativ 62% din total piață. În ceea ce privește autoturismele echipate cu motoare diesel, acestea vor înregistra o scădere a numărului de înmatriculări de -2.6% față de 2023, ajungând să dețină o cotă de piață de doar 12% din total.

Pentru prima dată în istorie, este prognozată o scădere a înmatriculărilor vehiculelor pur electrice (BEV) cu -18% față de anul precedent, în timp ce pentru vehiculele hibride cu sursă de încărcare externa (PHEV) este prognozată o creștere de 9.7%.

Editor : S.S.

Descarcă aplicația Digi24 și află cele mai importante știri ale zilei

Urmărește știrile Digi24.ro și pe Google News

Top citite

Recomandările redacției

Ultimele știri

Citește mai multe

Te-ar putea interesa și

Exodul brandurilor occidentale de pe cea mai mare piață auto din lume. Evoluție catastrofală pentru producătorii străini în China

Grupul PPE din Parlamentul European cere revizuirea deciziei de a interzice mașinile pe benzină sau motorină

„Clubul anti-Elon”. Șoferii de Tesla s-au întors împotriva lui Musk: „Mi-e rușine să mai conduc această mașină”

Românii renunță la autoturismele electrice în favoarea celor hibrid. Ce mărci preferă europenii

Partenerii noștri