Live

Precizări privind noua taxă auto. Cine o va plăti şi de când

Data publicării:
FOTO: Shutterstock

Viitoarea taxă pe care proprietarii de autovehicule înmatriculate în România o vor plăti se va aplica nu doar autovehiculelor mai vechi de zece ani, ci tututor maşinilor poluante şi va avea mai multe componente, care nu vor intra concomitent în vigoare la 1 ianuarie 2019, a anunţat ministrul Mediului, Graţiela Gavrilescu. Aceasta se referă la taxă ca la o „contribuţie” pe care cetăţenii o plătesc în baza principiului conform căruia poluatorul plăteşte.

Foto: Shutterstock

Aşa cum am spus de nenumărate ori, nu este vorba de o taxă de poluare, sau timbru de mediu sau o altă denumire care să includă cuvântul taxă. În schimb, am susţinut şi susţin în continuare că poluatorul plăteşte şi nu numai în cazul emisiilor de CO2, şi în cazul deşeurilor şi în celelalate cazuri, cel care poluează trebuie să plătească. În interiorul grupului de lucru din care fac parte specialişti ai Ministerului Mediului, Administraţiei Fondului de Mediu, ai RAR-ului, Ministerului Transporturilor, Finanţelor (...) au încercat să găsească o formă finală consultând cei doi producători de autovehicule din România şi cei care în decursul anilor au reuşit să ne îndrume fiind specialişti în domeniu şi care la ora actuală au diverse firme de consultanţă, astfel încât să nu găsim o formă a unei eventuale contribuţii pe care cetăţeanul ar trebui să o plătească atunci când emisiile de CO 2 ar trebui depăşite, când cilindreea folosită la autovehicul are o anumită capacitate care poate s producă emisii şi norma de poluare”, a spus ministrul.

Forma finală se apropie. Pentru a putea să fie implementată această contribuţie nu va însemna o singură componentă, cu mai multe componente, să aibă loc şi informare a cetăţenilor, şi poate includerea în acest program a unei perioade de graţie pentru acomodare, pentru informare şi să poată da posibilitatea cetăţenilor să poată, într-un timp mai scurt sau mai lung, să ia o decizie cu propriul autovehicul care este mai vechi e zece ani care poluează şi în felul acesta să le dăm posibilitate să îşi achiziţioneze un autovehicul nepoluant”, a explicat Graţiela Gavrilescu.

Aceasta a precizat că forma finală a acestei „contribuţii” va fi „pe componente” care nu vor intra toate în vigoare de la 1 ianuarie 2019, iar taxa se va aplica tuturor autovehiculelor poluante, nu doar celor mai vechi de zece ani.

Întrebată care este poziţia Ministerului Mediului în ceea ce priveşte autovehiculele alimentate cu motorină, Gavrilescu a spus că o decizie în acest sens „trebuie să fie luată făcându-se o dezbatere foarte largă” şi nu „într-un timp foarte scurt”.

Descarcă aplicația Digi24 și află cele mai importante știri ale zilei

Urmărește știrile Digi24.ro și pe Google News

Top citite

Digi Sport

Selecționerul Islandei nu a stat pe gânduri: cum a numit-o pe Kosovo, după tragerea la sorți din Liga Națiunilor

Descarcă aplicația Digi Sport

Recomandările redacției

Ultimele știri

Citește mai multe

Te-ar putea interesa și

Tanczos Barna: În 2022 sigur nu va exista taxă auto, de mediu sau primă înmatriculare. Vedem în 2023

Ministrul Mediului: Nu se va introduce nicio formă de taxă auto anul acesta

România ar putea avea o taxă pe poluare. Ministrul Mediului: “Poluatorul plătește sau toată țara”

Ce spune ministrul Mediului despre o nouă taxă auto: „România trebuie să decidă, da sau nu”

Partenerii noștri