Mulți români și-ar cumpăra o maşină electrică, dar lipsa stațiilor de încărcare îi sperie
Unul din trei români îşi doreşte o maşină electrică. Şi-ar cumpăra chiar mâine una, dacă ar avea banii necesari. Nu doar preţurile sunt o piedică. Lipsa infrastructurii îi sperie cel mai tare. Maşinile electrice nu au autonomie prea mare, iar staţiile de reîncarcare sunt puţine. Există zone întregi în ţară, în care acestea lipsesc cu desăvârşire.
Guvernul taie din banii pentru Rabla
Mai puțini bani de la stat pentru mașinile electrice, din 2024
Cât a ajuns "plinul" la mașina electrică
O mașină Tesla a luat foc
O femeie de 63 de ani și-a construit singură o mașină electrică
Cu ce modificări vin programele Rabla Clasic și Rabla Plus în 2022
Avantajele mașinii electrice
PSD a organizat evenimentul ”Adevărata Vineri Verde”
Prima mașină complet electrică produsă în România ar putea fi lansată în 2024
O astfel de maşină îsi doresc tot mai multi români, în special tinerii. Adrian e unul dintre cei care au mers mai departe, iar de șase luni conduce un autovehicul electric. A ajuns cu el până la Budapesta şi a tras rapid o concluzie.
Adrian Mitrea, jurnalist auto: La drum lung trebuie să îți bugetezi un anume timp pentru încărcări, asta e principalul dezavantaj.
La sfârşitul anului trecut, aproximativ o mie de astfel de maşini circulau pe şoselele României. Puţin, comparativ cu alte state. Iar principalul motiv e că staţiile de încarcare sunt puţine. Autoturismele eco trebuie alimentate, în medie, dupa 300 de kilometri parcurşi. Unele chiar mai des.
Cecilia Tudor, director de vânzări: Piaţa din România nu este încă o piaţă matură de vehicule electrice. Nu am ajuns încă la nivelul ţărilor dezvoltate din Europa Occidentală şi ăsta este dezavantajul că reţeaua de chargere nu este dezvoltată la nivelul la care ar trebui.
În România nu sunt nici măcar 300 de staţii de reîncărcare pentru maşinile electrice. Promisiunile sunt însă multe, ba chiar unii parlamentari se gândesc să introducă obligativitatea ca instituţiile publice să cumpere astfel de autovehicule. Iar pentru persoanele fizice, statul vine cu o facilitate, numită Programul Rabla Plus. Cine îşi cumpără o maşină electrică primeşte de la stat aproape 10 mii de euro.
Alexandru Şeremet, responsabil comunicare marcă auto: Vânzările au crescut foarte mult de la introducerea Programului Rabla Plus. Vorbeam în primul an, în 2016, undeva la o piaţă de maşini electrificate, cum spuneam, pe la 100 de exemplare. În momentul de faţă, în 2018, am depăşit peste 300 de unităţi vândute.
Cea mai ieftină maşină care merge cu energie verde are un preţ de pornire de peste 12 de mii de euro, prin Rabla Plus, iar cea mai scumpă sare de 30 de mii de euro.
Deocamdată, încărcarea e gratuită, dar specialiştii spun că zilele kilowaţilor gratuiţi sunt numărate.
Adrian Mirea, jurnalist auto: Acum este foarte avantajos să foloseşti o maşină electrică în România, dar atunci cănd staţiile vor fi cu plată, riscăm ca o maşină electrică să fie mai scump de exploatat decăt una pe benzină.
Varianta de compromis e reprezentată de maşinile hibrid, de asemenea incluse în Programul Rabla. Cu reducerea luată în calcul, cel mai ieftin astfel de autoturism costă sub 6.000 de euro, iar cel mai scump depăşeşte 36 de mii de euro.
Descarcă aplicația Digi24 și află cele mai importante știri ale zilei
Urmărește știrile Digi24.ro și pe Google News