Maşina ARO a lui Nicolae Ceauşescu are un nou proprietar. Povestea automobilului construit special pentru fostul președinte
Automobilul ARO care i-a aparținut lui Nicolae Ceaușescu a fost vândut la licitație de ANAF, la a doua încercare. Mașina, construită special pentru fostul dictator, a fost cumpărată cu suma de 189.180 de lei, după ce cinci persoane au licitat pentru a o cumpăra.
La prima licitație, organizată în ianuarie, mașina în care s-a plimbat Nicolae Ceaușescu a fost scoasă la vânzare cu 137.000 de lei, însă nu a existat nicio ofertă. Conform legii, prețul a fost scăzut cu 25% la următoarea licitație, care a pornit de la 103 mii lei.
Mașina a fost confiscată de Fisc de la omul de afaceri Ovidiu Tender. Acesta o cumpărase imediat dupa moartea dictatorului, însă a rămas fără ea din cauza datoriilor către stat.
Ce avea special mașina ARO a lui Nicolae Ceaușescu
Mașina dictatorului trebuia să fie specială, să nu semene cu nimic de la vremea aceea. De aceea au fost folosite farurile unui tractor și o grilă cromată, împreună cu toate elemente metalice, care alcătuiau detaliile premium ale maşinii, explică Bogdan Mirică, prezentatorul emisiunii „La Volan”.
Ginerele lui Nicolae Ceauşescu cere rejudecarea procesului dictatorului
Un primar din Gorj e inspirat de Ceaușescu și Putin dar este și fan Batman și Spider-Man
Rusia răspunde cererilor României de a recupera Tezaurul cu un documentar de propagandă: „Ne sunteți datori"
Cum arată vaporul de lux construit pentru Elena și Nicolae Ceauşescu
Urs vânat de Ceaușescu, în Muzeul Cinegetic din Sfântu Gheorghe
Mașina lui Ceaușescu, vândută cu 95.000 de euro
31 de ani de la Revoluție: Securiști „revoluționari”, fără lustrație, fără pedepse și doar 19 rânduri în manualul de Istorie
Mărturia cutremurătoare a unui doctor care a tratat răniți la Timișoara, în 1989
Circul continuă în Parlament: Becali spune cum a făcut facultatea fără prezență. Șoșoacă jignește jurnaliștii. AUR îl atacă pe Iohannis
Mașina din care Ceaușescu și Elena au fluturat din mâini la paradele fastuoase a fost construită la ARO Câmpulung în anul 1987 de o mână de oameni care se ocupau pe atunci de prototipurile uzinei. A luat naștere un ARO prezidențial cu dotări impresionante pentru acea vreme.
Nu era privat de avans tehnologic nici cel de la volan. Șoferul primea volan de Dacie cu logo ARO, un instrumentar de bord tot de Dacie, dar planșa de bord era regândită și, premieră pentru acea vreme: aparat de aer condiționat, care încă funcționează!
De asemenea, inginerii români au construit și o trapă acționată electric, iar pe acoperiș a fost montată o bară cromată pentru că tovarășii să călătorească în siguranță.
În zilele lungi și obositoare, Elena și Nicolae Ceaușescu se puteau răcori cu băuturile păstrate la rece.
Portbagajul a fost capitonat și au apărut două banchete, pe care stăteau cei de la Securitate, care îi păzeau pe Nicolae și Elena Ceaușescu la parade. În plus, când era nevoie, mai serveau cuplul prezidențial cu un păhărel de vin.
Mașina a fost achizitionată de un particular cu 35 de mii de euro. Dar cea mai importantă rămâne valoarea istorică.
Editare web: Luana Păvălucă
Descarcă aplicația Digi24 și află cele mai importante știri ale zilei
Urmărește știrile Digi24.ro și pe Google News