Lamborghini și Lotus anunță lansarea ultimelor supermașini pe benzină
Lamborghini a dezvăluit care va fi ultima sa supermașină cu motor V12 doar pe benzină. Deși vor exista mai multe modele V12 Lamborghini în viitor, acestea vor fi hibrid, a anunțat producătorul italian, citat de CNN.
Lamborghini, care a construit mașini cu motoare mari aproape 60 de ani, este unul dintre producătorii de supermașini, printre care Ferrari și McLaren, care vor produce mașini sport hibrid sau modele complet electrice pentru a respecta reglementările din ce în ce mai stricte privind emisiile de carbon.
Marți, și Lotus, producătorul britanic de mașini sport cu aspect exotic, a prezentat ultima sa mașină pe benzină, Emira. Toate modelele viitoare Lotus vor fi pur electrice, a anunțat compania, care este deținută de compania chineză Geely, care deține și Volvo, un alt producător care intenționează să devină complet electric, scrie Mediafax.
Noul Lamborghini Aventador LP 780-4 Ultimae este ultimul dintr-o serie de supercar-uri cu motoare cu 12 cilindri care începe cu Miura din 1966, considerată ca fiind primul supercar modern. A urmat Countach, care a devenit prototipul supercarului Lamborghini. Caroseria sa a fost copiată de fiecare mașină sportă Lamborghini de atunci, inclusiv de Aventador.
Celălalt model de mașină sport al Lamborghini, Huracán cu motor V10, va continua ca model pe benzină până în 2024, a declarat Stephan Winkelmann, director executiv al Lamborghini.
Lamborghini a anunțat anterior că, până la sfârșitul anului 2024, fiecare model produs va fi un hibrid plug-in. Aceste mașini vor combina baterii puternice și motoare electrice cu un motor cu ardere internă pentru a furniza puterea, greutatea redusă și sunetul motorului cerute de cumpărătorii de supercaruri, a spus Winkelmann.
Când ultimul model pe benzină al lui Lotus, Emira, va intra în producție, în primăvara anului viitor, acesta va fi alimentat de același motor Toyota V6 care a fost utilizat în alte mașini Lotus, precum Exige și Evora.
Câteva luni mai târziu va fi produs și cu un motor cu 4 cilindri fabricat de AMG, divizia de performanță a Mercedes-Benz. Motorul AMG, primul care va fi utilizat într-o mașină Lotus, va fi oferit cu o nouă transmisie automată cu dublu ambreiaj similar cu cele utilizate în mașinile de curse.
Următoarea mașină a lui Lotus va fi Evlja, un supercar complet electric de 1.900 de cai putere, care va costa 2 milioane de dolari. Cu prețul și puterea sa enorme, Evija este departe de produsele obișnuite Lotus. Lotus intenționează să producă, totuși, și mașini sport electrice mai accesibile și, pentru prima dată în istoria mărcii, modele practice precum SUV-urile crossover.
Editor : A.P.
Descarcă aplicația Digi24 și află cele mai importante știri ale zilei
Urmărește știrile Digi24.ro și pe Google News