Live

Comisia Europeană anunţă că are majoritatea necesară pentru a suprataxa maşinile electrice chinezeşti. Beijingul ameninţă

Data actualizării: Data publicării:
Poziţia UE faţă de Beijing s-a înăsprit în ultimii cinci ani. Foto: Profimedia

Comisia Europeană a anunţat vineri că are suficient sprijin din partea membrilor UE pentru a impune tarife de până la 45% la importurile de vehicule electrice din China, dar va continua să negocieze cu Beijingul acest dosar comercial sensibil, relatează News.ro.

După o anchetă antisubvenţii care a durat un an, Comisia Europeană, care supervizează politica blocului european în materie de comerţ, a propus taxarea suplimentară a vehiculelor electrice construite în China în următorii cinci ani, pentru a contracara subvenţiile chineze pe care le consideră o practică neechitabilă a statului chinez faţă de producătorii din Europa.

În cadrul unui vot desfăşurat vineri, zece state membre UE au susţinut tarifele, cinci au votat împotrivă, iar 12 s-au abţinut, au declarat surse din UE. Ar fi fost nevoie de opoziţia unei majorităţi calificate de 15 membri ai UE, reprezentând 65% din populaţia UE, pentru a bloca propunerea. Reuters a relatat miercuri că măsura ar putea trece, Franţa, Italia şi Polonia intenţionând să voteze în favoarea ei.

Executivul UE a anunţat, aşadar, că a obţinut „sprijinul necesar” pentru a adopta tarifele, dar va continua discuţiile cu Beijingul pentru a găsi o soluţie alternativă.

Ce spun producătorii de mașini din Europa

Directorul executiv al BMW, Oliver Zipse, a descris votul drept „un semnal fatal pentru industria auto europeană”. El a declarat că este nevoie de o soluţionare rapidă între Bruxelles şi Beijing pentru a preveni un conflict comercial.

La rândul său, Volkswagen a declarat că tarifele planificate sunt „abordarea greşită”.

Stellantis a declarat că susţine concurenţa liberă şi loială şi că sectorul se află sub presiunea planurilor ambiţioase de reducere a emisiilor de carbon şi a „ofensivei comerciale globale chineze”.

O relație dificilă

Poziţia UE faţă de Beijing s-a înăsprit în ultimii cinci ani. Bruxelles-ul consideră China drept un potenţial partener în anumite probleme, dar şi drept un concurent şi un rival sistemic. Ca măsură de represalii, Beijingul a lansat anul acesta propriile anchete privind importurile de brandy, produse lactate şi carne de porc din UE.

Potrivit Comisiei, capacitatea de producţie neutilizată a Chinei de trei milioane de vehicule electrice pe an, care trebuie exportate, este de două ori mai mare decât piaţa UE. Având în vedere tarifele de 100% impuse de Statele Unite şi Canada, cea mai evidentă piaţă de desfacere pentru aceste vehicule electrice este Europa.

În acest moment tarifle vamale variază de la 7,8 % pentru Tesla, la 35,3 % pentru SAIC şi pentru alte societăţi considerate a nu fi cooperat cu ancheta UE. Aceste tarife se adaugă la taxa de import standard de 10 % a UE pentru autovehicule.

Editor : S.S.

Descarcă aplicația Digi24 și află cele mai importante știri ale zilei

Urmărește știrile Digi24.ro și pe Google News

Top citite

Recomandările redacției

Ultimele știri

Citește mai multe

Te-ar putea interesa și

Trump amenință UE cu taxe, dacă nu cumpără mai mult petrol și gaze din SUA. Cât importă europenii de la americani

Cel mai mare mister din istoria aviației. Autoritățile din Malaezia reiau căutările zborului MH370, dispărut acum mai bine de 10 ani

Viktor Orban pozează în pacifist și acuză liderii europeni că „susțin războiul, migrația și problemele de gen”

Apocalipsa economică a Europei. Secretul murdar din spatele eșecului Uniunii Europene de a ține pasul cu SUA și China (Politico)

Partenerii noștri