Când trebuie schimbate cauciucurile de vară. Precizările RAR în cazul anvelopelor „all season” folosite iarna
Primele ninsori de anul acesta, care au picat la munte, au surprins foarte mulți șoferi cu anvelope nepotrivite. Dacă nu vă schimbați la timp cauciucurile de vară la mașină, riscați sancțiuni foarte mari și amenzi uriașe. Penalitățile pot ajunge până la 2.900 de lei și 20 de puncte amendă, plus reținerea certificatului de înmatriculare și interzicerea dreptului de a mai circula pe drumurile publice. Când anume trebuie să vă schimbați anvelopele la autoturism și cum trebuiei să arate cauciucurile de iarnă, vedeți în reportajul următor.
RAR are acum și chatbot
O mașină spectaculoasă a ajuns la RAR
O „capodoperă franțuzească” a ajuns la RAR
Cum se conduce „legenda pe 3 roți”
Improvizațiile cu care șoferii încearcă să păcălească inspectorii RAR
Mașinile second-hand pot fi verificate la RAR
3 milioane de mașini din România nu au ITP valabil
Circul continuă în Parlament: Becali spune cum a făcut facultatea fără prezență. Șoșoacă jignește jurnaliștii. AUR îl atacă pe Iohannis
Influencerul Makaveli, amenințări din Parlament cu limbaj suburban: „Ascundeți-vă soțiile. Fiți cuminți, mergeți pe vârfuri”
Legea nu prevede o zi anume până la care sunteți obligați să vă schimbați cauciucurile de vară la mașină. Nici înainte, nici după sezonul rece. Spune însă că nu aveți voie să circulați cu anvelope de vară pe zăpadă, gheață sau polei.
George Mitroi, șef de service: Sub 7-8 grade cu plus, pe timpul nopții, anvelopele de vară se rigidizează și nu mai au aderența corespunzătoare pe timpul rulării. Dacă oamenii pleacă din București către munte, unde deja a nins, ar fi bine să-și pună cauciucurile de iarnă.
Primele ninsori de anul acesta, care au căzut la munte, i-au surprins pe mulți șoferi cu anvelope nepotrivite. Acest lucru i-a determinat pe mulți bucureșteni să meargă la service.
-O să plec peste o săptămână, câteva zile la munte și la munte a nins. În al doilea rând, dacă vin peste o lună aici, e o aglomerație ca la Maglavit.
-Le schimb pentru siguranța mea și a celorlalți participanți la trafic. Și mă gândesc că ar putea să ningă mâine, poimâine și să nu mă ia prin surprindere.
-Pentru timp, deocamdată încă nu este aglomerat la vulcanizări.
Față de anul trecut, prețurile la service au crescut cu cel puțin 10%, din cauza scumpirii pieselor de schimb. La o mașină normală, montarea și echilibrarea a 4 roți costă 150 de lei, iar la un SUV, 200 de lei. Dacă sunteți prinși de poliție că circulați cu anvelope de vară pe zăpadă, sancțiunile sunt mari.
Inspector principal Claudiu Costea, Brigada Rutieră: Riscă o amendă de la 1.305 lei, la 2.900 de lei. (...) Iar măsura tehnico-administrativă pe care o dispune polițistul rutier este de reținere a certificatului de înmatriculare, conducătorul auto primind o dovadă fără drept de circulație. Sunt riscuri foarte mari: frânarea este afectată, stabilitatea, aderența, dacă un autovehicul nu este echipat corespunzător pentru sezonul rece.
Cauciucurile de iarnă omologate în România au inscripționate pe ele literele M și S.
Precizările RAR în cazul anvelopelor „all season”
Registrul Auto Român (RAR) a lansat o poziție oficială în cazul utilizării anvelopelor „all season” pe timpul iernii și a anunțat că respinge cu fermitate informațiile apărute în presă în ultimele zile care au propagat masiv ideea că posesorii de anvelope promovate comercial drept „all season” vor fi sancționați dacă folosesc acest tip de pneuri în timpul sezonului rece.
Potrivit instituției, toate anvelopele, indiferent de denumirea lor comercială, care sunt marcate cu literele M şi S (insemnând noroi si zapada), sub forma: M+S, M.S. sau M&S, îndeplinesc cerințele de utilizare în condiţiile specifice de iarnă prevăzute în legislaţia națională rutieră.
În comunicatul emis de Registrul Auto Român se precizează și că „atât timp cât posesorii de autovehicule respectă legislația în vigoare și folosesc pe drumurile publice acoperite cu zăpadă, gheață sau polei, anvelopele marcate cu literele M si S, nu există sancțiuni”.
„Obligativitatea utilizării anvelopelor de iarnă pe drumurile publice acoperite cu zăpadă, gheață sau polei a fost introdusă prin Ordonanța Guvernului nr.5/2011 de modificare și completare a Ordonanței de urgență a Guvernului nr.195/2002 privind circulația pe drumurile publice, republicată în 2006. Aspectele privitoare la utilizarea anvelopelor de iarnă nu au suferit modificări de la acel moment”, a transmis RAR.
Editor : A.P.
Descarcă aplicația Digi24 și află cele mai importante știri ale zilei
Urmărește știrile Digi24.ro și pe Google News