ART, tramvaiul fără șine sau vatman. Deși autonom, circulă mai repede decât trenurile din România
China se pregătește să lanseze tramvaiul fără șine și fără vatman. Este în teste în această perioadă în Habrin, un oraş din nord-estul Chinei, la temperaturi de -20 de grade.
CFR are nevoie de tot mai mulți bani pentru repararea căilor ferate
Un nou drum expres se deschide în România peste cinci zile
Primarul Ciprian Ciucu spune că e o singură soluție pentru traficul din București
Transportul în comun, mai scump în Iași decât în București
În România, drumurile județene sunt doar în acte.
Tramvaiele și troleibuzele din București s-au transformat în adevărate cuptoare
Lucrările de la
Un autobuz a ars într-o stație de transport în comun din Ploiești
Antony Blinken laudă România
Un hibrid de tramvai şi de autobuz, ART este un vehciul autonom cu ghidare optică, după cum se poate observa în imaginile transmise de New China Tv. Nu este însă nici tramvai, nici autobuz, deşi este echipat cu roţi de cauciuc şi arată ca atare. Îl putem numi simplu Trambuz, însă hibrid nu îi este doar numele.
Este un vehicul autonom, dar care poate funcţiona şi pe combustibil. Acest lucru face posibilă crearea unui reţele de transport urban la preţuri mult mai accesibile decât alternativele convenţionale.
Inovațiile feroviare dezvoltate de compania mamă, gigantul chinez CRRC, au permis să transforme ceea ce ar fi putut fi un simplu autobuz într-un vehicul nou, care să combine avantajele feroviare ușoare cu vehiculele rutiere autonome. ART poate transporta până la 300 de pasageri, la o viteză medie de 70 de kilometri pe oră. Cam viteza cu care circulă trenurile la noi în ţară.
Tramvaiul autonom se orientează pe baza tehnologiilor GPS, care îi permit să se deplaseze de-a lungul unui marcaj invizibil, în loc de şine. Conceput pentru oraș, ART nu face nici zgomot şi nici nu poluează.
În plus, dincolo de economiile pe care le aduce pentru că nu necesită angajarea unui vatman, ART mai are un avantaj financiar - promite operatorilor de sisteme de transport economii enorme asupra infrastructurii. Tramvaiul fără șine, poate fi instalat într-o rețea rutieră în cel mult un weekend, și integrarea sa în transportul urban va costa oraşul până în 7 milioane de euro pe kilometru. Prin comparație, în Franța, de exemplu, costul mediu pe un kilometru de tramvai convențional este de 24 de milioane de euro.
Un argument puternic pentru a încuraja marile aglomeraţii urbane să înlocuiască șinele convenţionale cu marcaje rutiere pentru un fel de trambuz autonom.
Descarcă aplicația Digi24 și află cele mai importante știri ale zilei
Urmărește știrile Digi24.ro și pe Google News