Reacția DIGI la decizia Autorității Naționale Maghiare pentru Comunicații și Mass-Media de a finaliza licitația pentru frecvențele 5G
În contextul anunțului făcut public, joi, 26 martie, de Autoritatea maghiară de reglementare, DIGI Communications N.V. consideră injustă și controversată decizia NMHH de a finaliza licitația pentru frecvențele 5G într-un timp record, sfidând demersurile legale întreprinse de Digi Communications N.V., a cărei candidatură la licitație a fost respinsă, în septembrie 2019.
”Suntem profund dezamăgiți de decizia Autorității Naționale pentru Comunicații și Mass-media (NMHH) care a decis să încheie această procedură controversată de licitație. Precizăm că Grupul DIGI a depus acțiuni în instanță pentru a cere suspendarea procedurii și nu a primit, până în acest moment, verdictul definitiv. Considerăm că modul în care autoritatea a tratat această licitație, ignorând demersurile noastre legitime în justiție, contrazice în primul rând misiunea acestei instituții, aceea de a asigura condiții de concurență efectivă pentru bunăstarea consumatorilor și a utilizatorilor”, a declarat Serghei Bulgac, CEO DIGI Communications N.V.
Grupul DIGI consideră că, prin descurajarea competiției și blocarea accesului unui al patrulea operator de telefonie mobilă la spectru, Autoritatea diminuează drastic șansele consumatorilor de a achiziționa servicii de bază la prețuri competitive. Potrivit studiilor Comisiei Europene privind tarifele practicate la internetul mobil în statele UE, Ungaria a figurat, în 2019, în grupul țărilor din Europa cu cel mai scump acces la date mobile. Consumatorii din Ungaria plătesc prețuri mult mai mari față de tarifele practicate în piețele mult mai dezvoltate cum ar fi Austria, Germania, Marea Britanie sau Franța. Am putea spune că s-au creat premisele perpetuării strategiei din ultimii ani prin care este împiedicat accesul companiilor pe piața de comunicații mobile. De aceea, din păcate, în următorii 15 ani, cetățenii maghiari ar putea plăti în continuare cele mai mari prețuri din Europa pentru servicii de bază, așa cum sunt serviciile de comunicații mobile.
Aceste demersuri și menținerea celor mai mari prețuri din Europa au poziționat, în ultimii ani, Ungaria pe ultimul loc în ceea ce privește rata de adopție a serviciilor de internet pe mobil. O poziție care, probabil, se va menține în viitor. În ultimele zile am realizat cu toții cât de utile sunt serviciile de comunicații moderne și cât este de important să păstrăm legătura cu cei dragi. Totuși, constatăm cu stupoare că doar 60% din cetățeni au acces la internet mobil în Ungaria. Știind că 40% din populație nu are acces la servicii de internet mobil în rețelele existente 2G/3G/4G, nu înțelegem de ce Autoritatea a ales să excludă un nou operator și a refuzat să suspende procedura până finalizarea demersurilor legale, doar pentru a atribui frecvențe pentru următorii 15 ani în benzi cu spectru 5G, într-o manieră rapidă care nu ia în considerare interesele consumatorilor.
În condițiile în care, în contextul european actual, serviciile de comunicații electronice sunt vitale pentru categorii extinse de populație și consumatorii au nevoie de un acces facil și la prețuri rezonabile la aceste servicii, decizia Autorității de a încheia într-un timp record această procedură contravine interesului public.
În momentul actual, Grupul DIGI este și mai hotărât să continue demersurile legale pentru a contesta excluderea nedreaptă din această licitație, în interesul consumatorilor și al pieței care, în anul 2020, merită servicii accesibile de comunicații mobile.
Cu toate greutățile pe care le întâmpinăm și pe care suntem convinși că le vom întâmpina și în viitor, vom continua dezvoltarea serviciilor noastre de mobil și ne asigurăm clienții că suntem alături de ei la fel ca întotdeauna.
De aceea, ținând cont de utilitatea unei licitații pentru frecvențe derulate în mod corect, transparent și în deplin respect al legii și al interesului consumatorilor, Grupul DIGI solicită Autorității să anuleze decizia anunțată joi, să reia procedura și să își asume rolul de arbitru echidistant al pieței comunicațiilor.
Despre Digi Communications N.V.
Digi Communications N.V. este un operator european de top în domeniul comunicațiilor electronice, cu operațiuni în România, Ungaria, Spania și Italia și este compania-mamă a RCS & RDS, liderul de piață în România pe segmentul serviciilor de tip pay-tv și internet fix. Pe parcursul celor aproape 27 de ani de existență, Digi a investit continuu în cele mai revoluționare tehnologii, ajungând să dețină, în prezent, cea mai extinsă rețea de fibră optică din regiune, cu peste 8,2 milioane homes passed, în România și Ungaria (în septembrie 2019).
Digi a adus pe piață servicii de comunicații electronice convergente la cele mai competitive prețuri. În timp, acest avantaj competitiv s-a transformat într-un beneficiu pentru milioane de clienți care au dobândit un acces mai rapid și mai avantajos la servicii de calitate superioară, atât în domeniul comunicațiilor fixe, cât și al celor mobile. În România, Grupul Digi este cel mai mare angajator din domeniul antreprenorial local, cu aproximativ 13.000 angajați (circa 16.500 pe toate cele patru piețe unde este prezent).
Grupul Digi pune la dispoziția abonaților săi și o ofertă complexă de conținuturi trans-media, prin intermediul diviziei media care cuprinde: televiziunile Digi4K, prima televiziune ULTRA HD din România, Digi 24, DigiSport 1, 2, 3, 4, Film Now (pay-TV), Digi World, Digi Animal World, Digi Life, UTV, Music Channel și Hit Music Channel, radiourile Digi FM, ProFM, Dance FM, Chill FM și platformele de comunicare online reunite sub umbrela Digi Online.
Descarcă aplicația Digi24 și află cele mai importante știri ale zilei
Urmărește știrile Digi24.ro și pe Google News