Practicile înșelătoare ale unor magazine online: Cum sunt manipulați clienții când fac cumpărături online
Clienții a aproape 40% dintre magazinele online, analizate de Comisia Europeană, au fost manipulați atunci când au intrat pe site-urile comercianților de pe internet. Astfel, cumpărătorii fie au fost înșelați, fie s-a profitat de vulnerabilitățile lor. Reprezentații Comisiei au analizat comercianți care vând de la textile până la produse electronice și au descoperit mai multe practici care i-au influențat pe consumatori să cumpere ceva de care nu ar fi avut neapărată nevoie.
CNP pentru cumpărături online. Achizițiile scumpe ale românilor pe internet ar putea fi verificate de Fisc
Black Friday în pandemie. Românii au doborât orice estimare
Tarantula, noul animal de companie la modă printre români
Industria mineritului din România ajunge la fier vechi, furată bucată cu bucată. Acuzații grave la CEO Oltenia
Propunere a Ministerului: Elevii să-și schimbe locul în bancă în fiecare modul școlar
Circulație blocată în Timișoara. Un tramvai abia scos pe traseu, a deraiat
Un român a murit pe un şantier din Italia, după ce un zid s-a prăbuşit peste el
Suspiciuni de luare de mită: Procurorii DNA fac percheziții la Serviciul de Ambulanță Dolj și la Spitalul CFR Craiova
MAE: 22 de români, dispăruți după inundațiile catastrofale din Spania
Aproximativ jumătate dintre site-urile magazinelor online care manipulau clienții ascundeau informații importante. Spre exemplu: costul livrării sau posibilitatea de a alege produse mai ieftine. Alți comercianți online direcționau cumpărătorii către abonamente la produse mai scumpe sau se foloseau de numărători inverse false pentru a vinde anumite obiecte.
Mihai Rotariu - expert securitate cibernetică: Este un instrument folosit de retaileri, dar și de atacatori, pentru că e acel impact psihologic, acea frică de a nu rata reducerea respectivă. De aceea există acel ceas care scade preponderent.
-Ați văzut numărători inverse, cum că se scurge timpul să cumpărați produse, numărători false?
-Am văzut și am rămas reticent.Depinde ce vrei să cumperi, eu nu risc să cumpăr după site-uri dubioase.
-În general, toate acțiunile care pun presiune pe tine să cumperi sunt înșelătoare și ar trebui să-ți dea de gândit. Noi trebuie să avem grijă de noi și să avem plan de cumpărături, ce e util pentru noi și să rămânem în bugetul respectiv. De multe ori încearcă să ne distragă atenția.
Oamenii încearcă să fie tot mai prudenți în fața acestor înșelătorii online.
-Știți să vă luați măsuri de siguranță atunci când faceți cumpărături online?
-Încerc. Am avut o tentativă, mi-au blocat cardul. Noroc cu banca. Dar atât cât putem... Cumpărăturile online sunt cu dus și întors. Este un avantaj, scutești timp, dar trebuie să ai mare grijă.
Mihai Rotariu - expert securitate cibernetică: Trebuie să ne asigurăm că facem cumpărături de pe site-uri sigure, cu sistem solid de recenzii, sistem de retur al produselor și un procesator de plăți sigur. Pentru că durează tot acest proces de analiză, pentru un utilizator obișnuit există produse gratuite online. Unul e Scamadviser.com. Mai există virustotal.com pentru a scana link urile și sigurantaonline.ro
Între timp, Comisia verifică dacă legislația legată de protecția consumatorilor este adecvată erei digitale. Mai mult, oficialii vor să aibă instrumente pentru a evalua dacă interfețele site-urilor sunt înșelătoare.
Editor : A.P.
Descarcă aplicația Digi24 și află cele mai importante știri ale zilei
Urmărește știrile Digi24.ro și pe Google News