Live

Practicile înșelătoare ale unor magazine online: Cum sunt manipulați clienții când fac cumpărături online

Data publicării:
Practicile înșelătoare ale unor magazine online: Cum sunt manipulați clienții când fac cumpărături online Foto: Profimedia

Clienții a aproape 40% dintre magazinele online, analizate de Comisia Europeană, au fost manipulați atunci când au intrat pe site-urile comercianților de pe internet. Astfel, cumpărătorii fie au fost înșelați, fie s-a profitat de vulnerabilitățile lor. Reprezentații Comisiei au analizat comercianți care vând de la textile până la produse electronice și au descoperit mai multe practici care i-au influențat pe consumatori să cumpere ceva de care nu ar fi avut neapărată nevoie.

Aproximativ jumătate dintre site-urile magazinelor online care manipulau clienții ascundeau informații importante. Spre exemplu: costul livrării sau posibilitatea de a alege produse mai ieftine. Alți comercianți online direcționau cumpărătorii către abonamente la produse mai scumpe sau se foloseau de numărători inverse false pentru a vinde anumite obiecte.

Mihai Rotariu - expert securitate cibernetică: Este un instrument folosit de retaileri, dar și de atacatori, pentru că e acel impact psihologic, acea frică de a nu rata reducerea respectivă. De aceea există acel ceas care scade preponderent.

-Ați văzut numărători inverse, cum că se scurge timpul să cumpărați produse, numărători false?
-Am văzut și am rămas reticent.Depinde ce vrei să cumperi, eu nu risc să cumpăr după site-uri dubioase.

-În general, toate acțiunile care pun presiune pe tine să cumperi sunt înșelătoare și ar trebui să-ți dea de gândit. Noi trebuie să avem grijă de noi și să avem plan de cumpărături, ce e util pentru noi și să rămânem în bugetul respectiv. De multe ori încearcă să ne distragă atenția.

Oamenii încearcă să fie tot mai prudenți în fața acestor înșelătorii online.

-Știți să vă luați măsuri de siguranță atunci când faceți cumpărături online?
-Încerc. Am avut o tentativă, mi-au blocat cardul. Noroc cu banca. Dar atât cât putem... Cumpărăturile online sunt cu dus și întors. Este un avantaj, scutești timp, dar trebuie să ai mare grijă.

Mihai Rotariu - expert securitate cibernetică: Trebuie să ne asigurăm că facem cumpărături de pe site-uri sigure, cu sistem solid de recenzii, sistem de retur al produselor și un procesator de plăți sigur. Pentru că durează tot acest proces de analiză, pentru un utilizator obișnuit există produse gratuite online. Unul e Scamadviser.com. Mai există virustotal.com pentru a scana link urile și sigurantaonline.ro

Între timp, Comisia verifică dacă legislația legată de protecția consumatorilor este adecvată erei digitale. Mai mult, oficialii vor să aibă instrumente pentru a evalua dacă interfețele site-urilor sunt înșelătoare.

Editor : A.P.

Descarcă aplicația Digi24 și află cele mai importante știri ale zilei

Urmărește știrile Digi24.ro și pe Google News

Top citite

Recomandările redacției

Ultimele știri

Citește mai multe

Te-ar putea interesa și

„Atenție la SMishing!”. Avertismentul specialiştilor în securitate cibernetică privind pericolele în perioada reducerilor online

Cum încearcă magazinele online să influențeze comportamentul oamenilor de „Black Friday”

Oamenii se reîntorc la cumpărăturile fizice. 60% dintre cumpărători spun că vor să vadă produsul înainte să-l achiziționeze

Românii ar putea opta pentru un număr de identificare digitală. Ministerul Finanțelor a pus în dezbatere proiectul privind CNP fiscal

Partenerii noștri