Live

Ungaria atacă „shrinkflation” și obligă magazinele să afișeze avertismente pe produsele cu cantități mai mici

Data actualizării: Data publicării:
Ungaria obligă magazinele să afișeze avertismente pe produsele cu cantități mai mici. Foto: Profimedia

Guvernul ungar le va impune marilor retaileri de alimente ca, începând din luna martie, să afişeze avertismente pe ambalajele produselor ale căror dimensiuni au fost reduse, a anunţat luni Ministerul Economiei de la Budapesta.

Rata inflaţiei în Ungaria a atins un vârf de 25% în primul trimestru al anului trecut, cel mai ridicat nivel din Uniunea Europeană, şi autorităţile de la Budapesta se străduiesc să relanseze economia, în condiţiile în care puterea de cumpărare a consumatorilor a scăzut, relatează Reuters, citată de Agerpres.

Datele oficiale publicate luni arată că vânzările cu amănuntul au crescut cu 0,8% în Ungaria în luna noiembrie, comparativ cu octombrie, dar au scăzut cu 8,7% în ritm anual în primele 11 luni din 2023, pe fondul diminuării consumului.

„În ultimele luni, fenomenul în care dimensiunea anumitor produse s-a redus, dar preţurile au rămas la fel sau chiar au crescut a generat o atenţie sporită în mai multe ţări. Această practică înşelătoare face ca la final consumatorii să primească mai puţine produse pentru banii lor”, susţine Ministerul Economiei de la Budapesta.

Fenomenul a primit denumirea de „shrinkflation”.

Conform noilor reguli, care vor intra în vigoare în luna martie şi vor fi valabile timp de două luni, retailerii de alimente cu vânzări anuale de peste un miliard de forinţi (2,9 milioane de dolari) vor fi obligaţi să pună avertismente pe produsele ale căror dimensiuni s-au redus comparativ cu perioada cuprinsă între 1 ianuarie 2020 şi 1 iulie 2023.

De asemenea, producătorii de alimente, importatorii şi furnizorii vor fi obligaţi să notifice retailerii cu privire la orice reducere a dimensiunii produselor.

„Deşi credem că, în prima fază, gospodăriile se vor concentra iniţial pe reducerea gradului de îndatorare şi refacerea rezervelor, este posibil ca şi consumul să înceapă să crească. Cu toate acestea, pentru ca această modificare să fie una de durată, trebuie restabilită încrederea consumatorilor, iar ăsta este un proces mai îndelungat”, susţin analiştii de la ING referindu-se la cele mai recente date cu privire la vânzările cu amănuntul.

Editor : M.B.

Descarcă aplicația Digi24 și află cele mai importante știri ale zilei

Urmărește știrile Digi24.ro și pe Google News

Top citite

Recomandările redacției

Ultimele știri

Citește mai multe

Te-ar putea interesa și

Viktor Orban: Bruxellesul vrea să transforme Ungaria în Magdeburg. Ce spune premierul maghiar despre aderarea României la Schengen

Viktor Orban: Ungaria se bazează pe sprijinul României și al Bulgariei pentru a-și asigura livrările de energie

Programul magazinelor de sărbători 2024. Până când putem face cumpărături de Crăciun și Revelion

Ungaria sfidează Polonia și acordă azil unui politician acuzat de deturnare de fonduri. Reacția Varșoviei

Partenerii noștri