Video Stațiunea cu aerul cel mai ozonat din țară încearcă să-și revină din starea „mai puțin acceptabilă”
Deși este cunoscută ca fiind stațiunea cu cel mai ozonat aer din țară, Soveja este într-o stare „mai puțin acceptabilă”, după cum recunoaște președintele Consiliului Județean Vrancea. A împărtășit soarta atâtor alte stațiuni din țară: celebre în anii comunismului, s-au degradat în ultimii ani din cauza infrastructurii rămase neîngrijite. Lucrurile sunt însă pe cale de a se schimba la Soveja, pentru că stațiunea beneficiază acum de bani nerambursabili din fonduri europene și de proiecte care să o ajute să renască.
Orașul în care un bulevard este, din 2020, un șantier fără sfârșit
Nou scandal în Coaliție
Țările UE, inclusiv România, trebuie să renunțe la sobele pe lemne
Cel mai mare parc construit în ultimii 30 de ani în București-Ilfov stă închis la 4 ani de la startul lucrărilor
Parchetul European cere blocarea a 4,5 milioane de euro din afacerea „Stuful” a familiei Stănescu
Câciu: Mulți și-au rupt cămașa că nu se poate modifica PNRR
Un primar din Gorj se mândrește cu trei autobuze electrice
De ce vrea Guvernul să înlocuiască plafonul de 9,4 % din PIB pentru pensii
Un primar a mers în tabără în locul elevilor
„Soveja este o stațiune de interes local, cunoscută ca având aerul cel mai ozonat din țară. Autoritățile locale de acolo fac eforturi să atragă investitorii în zona respectivă. Noi am realizat câteva investiții în zona respectivă, pentru că avem și noi o suprafață de teren chiar în stațiune. Dorim acum să depunem un proiect care să vizeze refacerea infrastructurii turistice, cu mobilier urban, cu trasee turistice cu piste de biciclete”, spune Luminița Oanele, director de proiecte în cadrul Consiliului Județean Vrancea.
O nouă stațiune apare în Vrancea
De altfel, turiștii care ajung în județul Vrancea se vor putea bucura în viitor de noi stațiuni create cu fonduri europene. Un astfel de exemplu este Vizantea-Livezi, declarată în 2020 stațiune de interes național și care acum beneficiază de finanțare pentru punerea ei în valoare.
„Urmează să se construiască de la zero o stațiune în acea zonă frumoasă, zonă care face legătura cu Soveja, cu Lepșa. Vorbim despre drumuri naționale, DN 2 L, unde încercăm - și vom reuși prin Programul Național de Redresare și Reziliență - să prindem și acel drum Soveja-Lepșa, care face legătura dintr-o parte a județului în cealaltă parte trecând prin Soveja, unde avem stațiunea Soveja, care, din păcate, este într-o stare mai puțin acceptabilă”, detaliază Cătălin Toma, președintele Consiliului Județean Vrancea.
„Soveja are și un alt specific, este o stațiune care este ocupată non-stop, și iarnă, și vară, pentru că 1. are aerul care produce anticorpii, să zicem, sau (stimulează) imunitatea, îți face imunitate foarte bună, și 2. iarna, într-adevăr, este un peisaj extraordinar”, spune Cătălin Toma.
În zonă, tot prin fonduri europene, autoritățile au reușit să pună pe picioare Salvamontul.
Despre alte investiții făcute în județul Vrancea cu ajutorul fondurilor europene aflați urmărind AICI emisiunea „Europa. Mi-e bine, ți-e bine”.
Descarcă aplicația Digi24 și află cele mai importante știri ale zilei
Urmărește știrile Digi24.ro și pe Google News