Live

România, cel mai mare număr de morți în accidente rutiere raportat la populație în UE. Restricțiile impuse de pandemie au salvat vieți

Data publicării:
În 2020, accidentele rutiere mortale în UE, la cel mai scăzut nivel din toate timpurile. România, țara cu cea mai mare rată de decese. Foto: ISU

18.800 de persoane și-au pierdut viața într-un accident rutier produs în Uniunea Europeană anul trecut, ceea ce reprezintă o scădere anuală fără precedent, de 17%, față de 2019, arată statisticile finale privind siguranța rutieră pentru anul 2020, publicate de Comisia Europeană. Scăderea se datorează restricțiilor impuse de pandemie, care au redus mobilitatea oamenilor. Aproape o zecime dintre victimele accidentelor au fost în România: țara noastră are cel mai mare număr de morți din UE la un milion de locuitori.

În cazul României, în 2020, 1.646 de persoane și-au pierdut viața într-un accident rutier, ceea ce reprezintă o scădere de 12% față de 2019, menționează Comisia Europeană într-un comunicat.

Cel mai mare număr de morți în accidente rutiere anul trecut s-a înregistrat în Germania - 2.719 (la o populație de 83,1 milioane de locuitori), urmată de Franța - 2.538 (la o populație de 67,4 milioane de locuitori), Polonia - 2.491 (la o populație de 37,8 milioane de locuitori), Italia - 2.395 (la o populație de 59,2 milioane de locuitori, potrivit datelor Comisiei Europene.

Spania, cu o populație de 47,3 milioane de locuitori, a avut mai puține victime decât România: 1.370.

De altfel, România, cu o populație de 19,1 milioane de locuitori, are cel mai mare număr de morți în accidente rutiere raportat la populație: 85 de morți la un milion de locuitori. Pe locul 2 se află Letonia - 73 de morți la un milion de locuitori, iar pe 3 Bulgaria - 67 de morți la un milion de locuitori.

Restricțiile impuse de pandemie au salvat vieți

Raportul prezintă, de asemenea, o defalcare a numărului deceselor din UE în funcție de tipurile de utilizatori ai drumurilor și de vehiculele implicate în accidente. Rezultă că marea majoritate a deceselor survin în coliziuni care implică autoturisme și camioane și se subliniază necesitatea de a spori protecția utilizatorilor vulnerabili ai drumurilor, precum pietonii și bicicliștii.

„Scăderea se datorează în mare parte impactului pandemiei de COVID-19, inclusiv consecințelor acesteia asupra mobilității. În pofida acestei scăderi considerabile, obiectivul de reducere cu 50 % a numărului de decese, care fusese stabilit pentru deceniul trecut, nu a fost atins”, se mai arată în comunicat.

Prin urmare, această cifră subliniază necesitatea ca toate părțile implicate să își intensifice eforturile pentru ca UE să își atingă „viziunea zero”, adică zero decese și vătămări grave pe șosele până în 2050.

Politicile europene evoluează deja în această direcție, noile măsuri de securitate obligatorii introduse de Regulamentul privind siguranța generală vizând în special aceste măsuri. În plus, utilizatorii vulnerabili ai drumurilor trebuie luați în considerare în mod sistematic atunci când țările aplică Directiva privind gestionarea siguranței infrastructurii rutiere. 

Duminică, 21 noiembrie, va fi Ziua Mondială a Comemorării Victimelor Accidentelor Rutiere.

Victimele traficului rutier în UE, pe categorii. Sursa: Comisia Europeană

Editor : Bogdan Păcurar

Descarcă aplicația Digi24 și află cele mai importante știri ale zilei

Urmărește știrile Digi24.ro și pe Google News

Top citite

Recomandările redacției

Ultimele știri

Citește mai multe

Te-ar putea interesa și

Liderii Germaniei, Italiei şi Cehiei cer Comisiei Europene să renunţe la penalizarea producătorilor auto pentru emisiile de CO2 în 2025

România obține fonduri nerambursabile de la Comisia Europeană pentru proiecte privind tranziția către o energie curată

Apărarea TikTok, după ce Comisia Europeană a anunțat o investigație: „Eliminăm conținutul care încalcă regulile”

Comisia Europeană lansează o investigație oficială împotriva TikTok pentru interferența Rusiei în alegerile prezidențiale din România

Partenerii noștri