Live

Organizaţia Europeană a Consumatorilor a depus o plângere la Comisia Europeană împotriva noilor reguli de utilizare ale WhatsApp

Data publicării:
Sursă foto: Profimedia Images

Organizaţia Europeană a Consumatorilor (BEUC) a anunţat luni că a depus o plângere la Comisia Europeană împotriva serviciului de mesagerie WhatsApp pentru controversata modificare a politicii sale de confidenţialitate, relatează AFP.

Aceste noi reguli nu sunt nici transparente, nici comprehensibile pentru utilizatori", afirmă BEUC şi opt dintre asociaţiile sale membre, acuzând WhatsApp de multiple încălcări ale drepturilor consumatorilor europeni", transmite Agerpres. 

Aceste asociaţii au depus o plângere la Comisia Europeană, precum şi la reţeaua europeană a autorităţilor însărcinate cu protecţia consumatorilor.

WhatsApp, serviciul de mesagerie al Facebook, i-a informat la începutul anului pe cei circa două miliarde de utilizatori ai săi că aceștia trebuie să îşi dea consimţământul pentru noile condiţii de utilizare ale aplicației. 

Compania a amânat apoi, până la 15 mai, aplicarea noilor reguli, în contextul protestelor, utilizatorii fiind îngrijoraţi că serviciul de mesagerie va împărtăşi mai departe datele cu Facebook, compania-mamă.

Mai multe ţări, printre care şi Germania, au interzis temporar grupului Facebook să utilizeze datele de la WhatsApp.

„De mai multe luni, WhatsApp îşi bombardează utilizatorii cu mesaje agresive şi repetate pentru a-i forţa să accepte noile sale condiţii de utilizare şi politica sa de confidenţialitate", a denunţat directoarea generală a BEUC, Monique Goyens, citată într-un comunicat.

BEUC şi cele opt asociaţii membre consideră că este imposibil pentru consumatori să aibă o idee clară privind consecinţele schimbărilor asupra protecţiei vieţii lor private, în special în ceea ce priveşte transferul datelor lor personale spre Facebook şi spre alte părţi terţe".

WhatsApp a fost în mod deliberat ambiguu pe acest subiect, iar consumatorii ar fi expuşi la prelucrarea la scară mare a datelor lor fără un consimţământ valabil", a declarat Monique Goyens.

Le cerem autorităţilor să ia rapid măsuri împotriva WhatsApp pentru a se asigura că serviciul de mesagerie respectă drepturile consumatorilor", a mai transmis Goyens.

Comisia Europeană şi autorităţile naţionale însărcinate cu protecţia consumatorilor trebuie să decidă acum dacă deschid sau nu o anchetă.

Uniunea consumatorilor subliniază de asemenea că noile condiţii de utilizare ale WhatsApp sunt în curs de analizare de către autorităţile europene de protecţie a datelor pentru a stabili dacă sunt încălcări ale legislaţiei din acest domeniu.

BEUC regrupează 46 de asociaţii de protecţie a consumatorilor din 32 de ţări europene.

Editor : Marco Badea

Descarcă aplicația Digi24 și află cele mai importante știri ale zilei

Urmărește știrile Digi24.ro și pe Google News

Top citite

Digi Sport

EXCLUSIV Început abrupt de emisiune: ”Florin ne-a cutremurat cu o veste”. Dezvăluirea făcută imediat, în direct

Descarcă aplicația Digi Sport

Recomandările redacției

Ultimele știri

Citește mai multe

Te-ar putea interesa și

CE aprobă schema de ajutoare de stat a României pentru sprijinirea întreprinderilor mari consumatoare de energie

Ursula von der Leyen a acordat primul ajutor unui pasager care a suferit o urgenţă medicală în timpul zborului. Șefa CE este medic

Parlamentul European a validat-o pe Roxana Mînzatu ca vicepreşedinte al Comisiei Europene

Comisia Europeană a aprobat un ajutor de stat de 790 milioane euro pentru închiderea minelor de cărbune din Valea Jiului

Partenerii noștri