Live

Comisia Europeană vrea un „sistem unic de rezervare” pentru bilete de tren pentru toate țările UE

Data publicării:
FOTO: Shutterstock

Ursula von der Leyen, care a fost realeasă joi preşedintă a Comisiei Europene, vrea să faciliteze călătoria cu trenul prin crearea unui „sistem unic de de rezervare” la scara Uniunii Europene, se arată într-un document publicat joi.

„Vom propune un regulament care să prevadă un sistem unic de rezervare a biletelor online, pentru ca europenii să poată cumpăra un bilet unic pe o platformă unică”, spune Von der Leyen în orientările politice ale viitoarei Comisii în perioada 2024-2029, potrivit News.ro.

Documentul a fost publicat joi, înainte ca eurodeputaţii să o realeagă pentru un nou mandat de cinci pe von der Leyen la şefia Executivului european.

UE vrea să dezvolte transportul feroviar - larg decarbonatat - în cadrul strategiei de reducere a emisiilor de gaze cu efect de seră.

Însă dezvoltarea transportului feroviar se loveşte în continuare de o fragmentare a reţelei europene în 27 de sisteme naţionale.

„Pentru a ne atinge obiectivele climatice, trebuie să le permite cetăţenilor să se îndrepte mai uşor către opţiuni mai durabile”, spune Ursula von der Leyen.

„Transportul feroviar transfrontalier rămâne prea complicat pentru mulţi cetăţeni. (Ei) ar trebui să poată folosi sisteme de rezevare deschise, pentru a cumpăra călătorii transeuropene de la mai mulţi prestatori, fără să-şi piardă dreptul la rambursare sau despăgubire”, afirmă ea.

Preţurile piperate, lipsa legăturilor feroviare şi lipsa de coordonare între ţări sunt unele dintre obstacolele care împiedică trenul să fie la fel de atractiv ca avionul pe rute internaţionale.

Numeroase site-uri de comparare de zboruri - ca Skyscanner sau Google Flight - livrează instant orice ofertă aeriană existentă pe o traiectorie dată, însă nu există niciun site echivalent feroviar.

Pasagerii sunt nevoiţi adesea să jongleze între mai multe site-uri pentru a-şi căuta rutele şi a-şi cumpăra biletele, iar adesea diferenţele de funcţionare între site-uri creează confuzie. Astfel, aceeaşi rută francezo-germană poate fi vândută de până la cinci ori mai scump de SNCF Connect decât de omologul său german.

Eurodeputaţii s-au pronunţat prin vot în martie asupra unei coordonări mai bune a transportului feroviar în UE - prin planificarea în mod concret a traficului, finanţări, proiecte de dezvoltare şi lucrări de mentenanţă.

„Trebuie să facem din acest mozaic, din acest talmeş-balmeş de reţele naţionale, o adevărată reţea europeană”, spunea atunci aleasa luxemburgheză Tilly Metz (Verzi), raportoarea textului.

În perioada 1990-2021, reţeaua feroviară a UE a scăzut cu 12.000 de kilometri.

Editor : M.B.

Descarcă aplicația Digi24 și află cele mai importante știri ale zilei

Urmărește știrile Digi24.ro și pe Google News

Top citite

Digi Sport

Cristina Ich, acuzată că ”i-a furat” bărbatul prietenei sale: ”Ești cu soțul meu?”. Reacția tranșantă a modelului

Descarcă aplicația Digi Sport

Recomandările redacției

Ultimele știri

Citește mai multe

Te-ar putea interesa și

Oprea: Avem tradiția industriei de petrol și gaze și posibilitatea de a capta și stoca carbon. Să menținem în România industria grea

Ungaria amenință că dă în judecată Comisia Europeană pentru a-și recupera costurile pentru protejarea frontierei externe a UE

Von der Leyen amână pentru săptămâna viitoare prezentarea noii sale echipe de comisari, din cauza unei țări membre UE

Cum se vor împărți funcțiile în CE. Politico: Roxana Mânzatu ar putea fi noul comisar pentru locuri de muncă și drepturi sociale 

Partenerii noștri