Live

SUA acuză marile companii care dețin rețele sociale că practică „supravegherea în masă”

Data publicării:
Foto: Profimedia Images

Un studiu efectuat de-a lungul mai multor ani arată că giganţii din domeniul platformelor sociale şi internetului practică „supravegherea în masă” pentru a capitaliza datele personale ale utilizatorilor de internet, conform Autorităţii americane pentru Concurenţă (FTC), citată joi de AFP.

Un raport publicat miercuri seara - realizat de FTC plecând de la solicitările lansate cu patru ani în urmă către nouă firme - a stabilit că aceste companii au colectat cantităţi importante de date, uneori prin intermediul operatorilor de date cu caracter personal, şi că pot păstra respectivele informaţii o perioadă nelimitată de timp, transmite Agerpres.

„Acest raport pune în lumină modul în care reţelele sociale şi companiile de streaming video colectează o cantitate enormă de date personale şi le monetizează pentru multe miliarde de dolari”, a explicat într-un comunicat şefa FTC, Lina Khan, declarându-se „deosebit de îngrijorată de eşecul multora dintre aceste companii de a proteja copiii şi adolescenţii în online”.

În multe dintre aceste companii, modelul economic, care implică recurgerea la publicitatea ţintită, încurajează colectarea în masă a datelor utilizatorilor, privilegiind profitul în detrimentul vieţii private, conform raportului.

„Lucrative pentru companii, aceste practici de supraveghere pot pune în pericol viaţa privată a oamenilor, ameninţându-le libertăţile şi expunându-i la o serie de rele, de la furtul de identitate la hărţuire”, afirmă şefa FTC.

Într-un mesaj transmis ca reacţie la publicarea acestui raport, şeful Interactive Advertising Bureau (IAB), o organizaţie a companiilor din acest sector, s-a declarat „dezamăgit de faptul că FTC continuă să considere industria publicităţii digitale ca fiind implicată în «supravegherea comercială în masă»”.

David Cohen susţine că internauţii înţeleg că publicitatea ţintită le permite să profite de servicii online, care altfel nu ar fi gratuite sau ieftine.

Totodată, IAB a dat asigurări joi că susţine „cu fermitate” legea exhaustivă cu privire la confidenţialitatea datelor personale la scară naţională, a cărei respectare o solicită raportul.

Raportul se bazează pe solicitările trimise la sfârşitul anului 2020 către companii precum Meta, YouTube (Google), Snap, Amazon (pentru Twitch), ByteDance (TikTok) şi Twitter devenit între timp X.

Un purtător de cuvânt al Google, Jose Cataneda, a declarat pentru AFP că grupul său „are normele cele mai stricte în domeniul privind confidenţialitatea datelor”. „Nu vindem niciodată informaţii personale şi nu folosim informaţii sensibile pentru a difuza publicitate”, a dat asigurări el.

Editor : A.C.

Descarcă aplicația Digi24 și află cele mai importante știri ale zilei

Urmărește știrile Digi24.ro și pe Google News

Top citite

Digi Sport

Soția lui Duckadam a spus care e singura avere a ”Eroului de la Sevilla”. Emoționant: ”M-a pregătit de când m-a luat de soție”

Descarcă aplicația Digi Sport

Recomandările redacției

Ultimele știri

Citește mai multe

Te-ar putea interesa și

Meta spune că a eliminat aproximativ 20 de operațiuni sub acoperire în 2024. Rusia este principala sursă de fake news

TikTok neagă în faţa Parlamentului European că l-a favorizat pe Călin Georgescu în primul tur al alegerilor prezidențiale

Oficiali TikTok trebuie să dea explicații în PE în legătură cu rolul platformei în alegerile din România

„Brain rot” a fost desemnat cuvântul anului 2024 de Dicționarul Oxford. Ce înseamnă termenul și cum este legat de rețelele sociale

Partenerii noștri