Daune de 25 de milioane de dolari pentru directoarea unui lanț de cafenele, care susține că a fost dată afară pentru că este albă
Un juriu din New Jersey a decis luni în favoarea unei foste directoare regionale a rețelei de cafenele Starbucks, care a dat în judecată compania pentru concediere nedreaptă, susținând că a fost dată afară pentru că este albă, scrie CNN. Femeia urmează să primească peste 25 de milioane de dolari daune, a stabilit instanța.
Shannon Phillips, care a lucrat pentru Starbucks timp de aproximativ 13 ani și a condus o rețea regională de cafenele, a fost concediată după arestarea a doi bărbați de culoare într-un Starbucks din Philadelphia în aprilie 2018.
Juriul din New Jersey a dat un verdict în valoare de 25,6 milioane de dolari, potrivit firmei Console Mattiacci Law, care o reprezintă pe Phillips. Avocații au spus că juriul a decis în unanimitate după un proces de șase zile, adăugând că Phillips va solicita și salariile neachitate și salariile viitoare.
Compania Starbucks s-a declarat dezamăgită de decizia instanței și își evaluează următorii pași, a spus purtătorul de cuvânt Jaci Anderson, potrivit CNN.
Incidentul din 2018
Verdictul din această săptămână este cel mai recent eveniment legat de un incident care a provocat proteste și indignare. În 2018, doi bărbați de culoare au fost rugați să părăsească o cafenea Starbucks din Philadelphia, după ce s-au așezat la o masă fără să comande ceva.
Cei doi, care au refuzat să plece pentru că așteptau un partner de afaceri, au fost escortați în afara cafenelei cu cătușe, după ce un manager de magazin a chemat poliția. Ulterior, ei au ajuns la acorduri de rezolvare a litigiului cu Starbucks și cu orașul Philadelphia.
La o lună după incident, Shannon Philips a fost dată afară, după 13 ani lucrați în cadrul companiei. Într-un proces deschis în 2019, Shannon Phillips, care este albă, a susținut că compania a discriminat-o pe criterii rasiale atunci când a dat-o afară.
În plângerea depusă în 2019, ea a arătat că, după arestarea celor bărbați, Starbucks „a întreprins măsuri pentru a pedepsi angajații albi care nu fuseseră implicați în arestări, dar care lucrau în zona orașului Philadelphia, într-un efort de a convinge comunitatea că a răspuns corespunzător incidentului”.
Phillips, care la momentul respectiv superviza mai multe cafenele din Philadelphia, a declarat că Starbucks i-a cerut să dea afară un angajat alb, ca parte a acestor eforturi, invocând un presupus comportament discriminatoriu despre care Phillips a susținut că știa că nu a existat. După ce Phillips a încercat să-l apere pe angajat, compania a concediat-o, a spus ea.
Potrivit plângerii depuse, „rasa lui Phillips a fost un factor motivant și/sau determinant în tratamentul discriminatoriu (al Starbucks)”.
Poziția Starbucks
Starbucks, care a respins acuzațiile la momentul respectiv, a afirmat într-o întâmpinare depusă în instanță în 2021 că, după incident, „conducerea și membrii Departamentului Resurse Parteneri au constatat că Phillips a demonstrat o lipsă totală de leadership în timpul acestei crize”.
Potrivit documentului, Starbucks a susținut că Phillips „părea copleșită și nu era conștientă cât de critică devenise situația”. Conform documentului, managerul lui Phillips a decis în cele din urmă să o concedieze „pentru că un leadership puternic era esențial în acea perioadă”.
Incidentul din 2018 a fost o criză majoră de imagine pentru companie. În urma arestărilor, Starbucks a întreprins mai multe măsuri pentru a încerca să amelioreze situația.
Atunci CEO-ul Kevin Johnson a prezentat scuze, spunând că ceea ce s-a întâmplat a fost ”condamnabil” și promițând să facă orice schimbări necesare pentru a se asigura că un astfel de incident nu se mai repetă.
Starbucks a schimbat rapid politica sa, permitând oamenilor să folosească toaletele Starbucks și să petreacă timp în cafenele, chiar dacă nu cumpără nimic.
Editor : B.P.
Descarcă aplicația Digi24 și află cele mai importante știri ale zilei
Urmărește știrile Digi24.ro și pe Google News