Amazon îi plătește pe clienți pentru istoricul site-urilor accesate
În goana dupa colectarea de date, Amazon recurge la strategii discutabile: plăteşte pentru ele. În promoţia Prime Day, un fel de Black Friday de 48 de ore al grupului, compania americană oferă un cupon de 10 dolari cumpărătorilor care acceptă să-şi cedeze datele, practic să permită accesul la istoricul paginilor vizitate. De fapt la viitoarea navigare.
Un nou atac cibernetic cu un virus trimis prin SMS
Goană după aur în Amazon
Facebook amenință că se retrage din Europa
Cod roșu de vreme extremă în România. Când va lovi viscolul
„Ne așteptăm la episoade mai severe” de iarnă. Vortexul polar și ciclonul Bert, explicate de climatologi
Ciolacu, criză de furie
Paradoxul din Educație: Performanță în învățământul de stat gratuit, cu bani din donații
Repartitoarele de căldură vor fi obligatorii de la 1 ianuarie 2025
Care este legătura dintre studii și nivelul de trai
Concret, pentru zece dolari, un utilizator trebuie să permită instalarea în browser a lui Amazon Assistant, un instrument de cules date despre preţuri, care sunt comparate apoi cu cele pe care le vede utilizatorul pe diverse site-uri precum Walmart.com sau Target.com.
Pentru a fi activ, asistentul respectiv are nevoie de istoricul navigării, inclusiv linkurile pe care utilizatorul a intrat.
Amazon explică această cerere cu nevoia de a-şi îmbunătăţi politica de marketing şi serviciile.
Potrivit unor experţi, astfel de unelte permit colectarea de date care mai apoi sunt folosite pentru a învăţa maşini să facă reclama targetată.
Amazon are deja 7 millioane de clienţi care au instalat acest asistent de cumpărături pe broswere de navigare. Dar vrea mai mult.
Instrumentele de cules date ale Amazon pălesc în comparaţie cu cele folosite de Google, care urmăreşte chiar pixelii de pe majoritatea site-urilor.
Descarcă aplicația Digi24 și află cele mai importante știri ale zilei
Urmărește știrile Digi24.ro și pe Google News