Live

Reuters: Nivelul apelor Rinului în Germania a scăzut din nou. Navele circulă umplute doar la 25% din capacitate

Data publicării:
Barjele pot naviga pe Rin doar încărcate parţial, spun traderii de mărfuri din Germania. Foto: Profimedia Images

Nivelul apelor Rinului în Germania a continuat să scadă weekendul trecut din cauza secetei, astfel că barjele pot naviga doar încărcate parţial, au declarat, luni, mai mulţi brokeri de nave şi traderi de mărfuri pentru Reuters.

Scăderea nivelului apelor creează probleme pentru traficul fluvial pe cursul Rinului în Germania. Rinul este o arteră crucială de transport fluvial care leagă centrul industrial al Germaniei de porturile de la Marea Nordului, de unde produsele "Made in Germany" sunt exportate pe pieţele mondiale, mai scrie Reuters, citată de Agerpres.

Transportul fluvial de marfă pe râul Rin se derulează în continuare, dar uneori barjele sunt obligate să circule umplute doar la 25% din capacitate. Meteorologii prognozează că vremea secetoasă va continua pe întreg parcursul săptămânii.

Nivelul redus al Rinului va afecta producţia de electricitate, în săptămânile următoare, la două mari termocentrale pe cărbune din Germania. La rândul său, grupul de produse chimice BASF a anunţat vineri că nu poate exclude posibilitatea unor întreruperi ale producţiei dacă nivelul redus al Rinului va perturba logistica.

În aceste condiţii, costurile cu transportul fluvial de marfă au rămas luni la valorile ridicate înregistrate în ultima perioadă. Potrivit brokerilor de nave, preţurile spot pentru o barjă de tip cisternă care să transporte mărfuri lichide din portul Rotterdam până în oraşul Karlsruhe din sudul Germaniei erau nemodificate luni la aproximativ 94 de euro pe tonă, cu aproximativ 20 de euro peste preţul înregistrat în luna iunie, înainte ca nivelul apelor să scadă.

Autorităţile responsabile de navigaţia fluvială în Germania nu închid Rinul atunci când cotele apelor sunt scăzute, lăsând la latitudinea operatorilor de nave să decidă când trebuie să se oprească. Rinul este o rută importantă de transport de mărfuri precum cereale, produse chimice, minerale, cărbune şi produse petroliere.

În 2018, când seceta şi valul de căldură au provocat o scădere semnificativă a nivelului apelor Rinului, companiile germane s-au confruntat cu blocaje în aprovizionare şi probleme de producţie.

Editor : A.A.

Descarcă aplicația Digi24 și află cele mai importante știri ale zilei

Urmărește știrile Digi24.ro și pe Google News

Top citite

Recomandările redacției

Ultimele știri

Citește mai multe

Te-ar putea interesa și

Guvernul Germaniei promite o anchetă rapidă a erorilor în prevenirea atentatului de la Magdeburg. Suspectul e acuzat de crimă

Fericit după ce a moștenit o sumă mare de bani, un om fără adăpost din Germania s-a îmbătat și a pierdut „averea”. Cum a recuperat-o

Ministrul german al Apărării, Boris Pistorius: „Putin ne cunoaște, știe cum să ne deranjeze. Ignorând amenințarea, nu o facem mai mică”

Submarine, rachete, artilerie. Bundestagul aprobă planuri de achiziții pentru Apărare în valoare de 21 de miliarde de euro

Partenerii noștri