Live

Probleme la Tesla. Compania este vizată de o anchetă în SUA, după ce aproape 300.000 de mașini ar avea probleme cu direcția

Data publicării:
Tesla model Y. FOTO: Profimedia Images

Un număr de 280.000 de mașini electrice produse de Tesla sunt vizate de o anchetă demarată de autoritatea de reglementare în domeniul siguranței auto din SUA. Proprietarii de vehicule Model 3 și Model Y acuză că au pierdut controlul asupra direcției și că au avut probleme cu servodirecția, transmite Reuters.

Administrația Națională pentru Siguranța Traficului Rutier din SUA (NHTSA) a inițiat verificări preliminare după ce a înregistrat 12 plângeri din partea proprietarilor de Testa Model 3 și Model Y din 2023.

În luna mai, proprietarul unui vehicul Tesla Model 3 a semnalat că "sistemul de direcție al mașinii s-a blocat, aceasta a ieșit de pe șosea și a intrat într-un copac".

Un șofer din orașul Alpharetta, statul american Georgia, a reclamat că în luna iunie a avut probleme cu mașina Tesla Model Y, achiziționată de doar două săptămâni, după ce volanul autovehiculului nu a mai răspuns la comenzi: "Volanul nu a mai virat. A fost greu și am văzut alerta. M-am îndreptat către latura opusă a drumului și cumva am reușit să ajung în interiorul centrului comercial”, a mărturisit proprietarul mașinii.

Reprezentanții companiei Tesla nu au răspuns solicitării de a oferi un punct de vedere, mai transmite sursa citată.

Aceasta este prima etapă a unei investigații menite să determine dacă problema reprezintă un risc de siguranță nejustificat. NHTSA ar trebui să recurgă la o verificare tehnică înainte de a solicita o rechemare în service.

Într-o altă plângere recentă, proprietarul unei Tesla Model Y a semnalat că în luna aprilie a avut probleme cu mașina pe care o deținea de mai puțin de 30 de zile.

Acesta a reclamat că roata a virat puternic spre dreapta, a făcut un zgomot surd, iar pe ecran a apărut apoi «Steering Assist Reduced» și un cod de eroare.

Șoferul a relatat că sistemul de servodirecție s-a oprit. El le-a spus oficialilor NHTSA că nu a putut vira în siguranță.

"Tesla a schimbat programarea mea în service din data de 2 mai pe 25 mai din cauza întârzierii unei piese. Au confirmat că sunt la curent cu problema și au spus că ar putea fi înlocuită în întregime caseta de direcție".

De asemenea, un șofer din Honolulu a spus că, la o săptămână de la cumpărarea mașinii electrice Tesla, volanul a început să se blocheze din senin. Acesta a precizat că i "s-a întâmplat de șase ori, în date diferite", apoi a dus-o la service.

El a mai menționat că pentru următoarele trei săptămâni mașina va rămâne în service-ul Tesla, pentru a-i fi înlocuită o piesă pentru direcție.

Editor : Andreea Smerea

Descarcă aplicația Digi24 și află cele mai importante știri ale zilei

Urmărește știrile Digi24.ro și pe Google News

Top citite

Recomandările redacției

Ultimele știri

Citește mai multe

Te-ar putea interesa și

Mașini vandalizate într-o parcare din Constanța. Șoferii și-au găsit cauciucurile sparte

Kremlinul continuă amenințările, după discursul lui Putin privind noua rachetă balistică: „Capacitățile Rusiei au fost demonstrate”

Cum urmăresc SUA lansările de rachete balistice și de ce nu au fost alarmate de atacul rusesc asupra orașului Dnipro

Atac cibernetic în SUA. „Cea mai gravă piraterie din telecomunicaţii din istoria ţării noastre''. Cine stă în spatele atacului

Partenerii noștri