Creatorii de conținut TikTok din SUA își avertizează urmăritorii să îi caute pe Instagram sau YouTube
Creatorii americani de conținut de pe TikTok au cerut urmăritorilor să se aboneze la canalele lor de pe platformele rivale precum Instagram și YouTube, după ce o curte federală de apel a decis că aplicația de social media ar putea fi interzisă dacă nu este vândută unei companii americane până la 19 ianuarie, scrie Reuters.
TikTok a devenit o forță digitală majoră în SUA pe măsură ce a ajuns la 170 de milioane de utilizatori americani, în special tineri atrași de videoclipurile sale scurte, adesea ireverențioase. Aceasta a îndepărtat agenții de publicitate de la unii dintre cei mai mari jucători americani și a adăugat platforma comercială TikTok Shop, care a devenit o piață pentru întreprinderile mici.
Congresul SUA, temându-se că proprietarii chinezi ai TikTok colectează informații despre consumatorii americani, a adoptat o lege care îi cere proprietarului acestuia, ByteDance, susținut de chinezi, să renunțe la TikTok în SUA sau să se confrunte cu o interdicție. Vineri, o curte federală de apel a menținut legea.
Influencerii sunt disperați
„Pentru prima dată îmi dau seama că multe dintre lucrurile pentru care am muncit ar putea dispărea”, a declarat pentru Reuters Chris Mowrey, un influencer social media democrat cu 470.000 de urmăritori TikTok. „Nu cred că s-a vorbit suficient despre cât de dăunător va fi din punct de vedere economic pentru micile întreprinderi și creatori”.
Pe aplicație, telespectatorii și creatorii de conținut și-au exprimat îngrijorarea și confuzia, mulți spunând că se îndoiesc că platforma va supraviețui și că sunt pregătiți pentru ce este mai rău.
Chris Burkett, un creator de conținut pe TikTok cu 1,3 milioane de persoane care urmăresc videoclipurile sale despre stilul de viață masculin, a declarat că nu crede că platforma va rezista. „Nu cred că poți să îți faci planuri de lungă durată pe această aplicație în Statele Unite”, a spus el într-o postare video, cerând publicului său să îl urmărească pe alte platforme de socializare, precum Instagram, YouTube, X și Threads.
„Am investit atât de mulți ani și atât de mult timp în construirea comunității noastre aici”, a declarat creatorul de conținut SnipingForDom, care are 898.000 de urmăritori pe aplicație. Deși nu crede că sfârșitul este aproape pentru TikTok, el le-a spus totuși urmăritorilor să îl contacteze pe pagina sa de Instagram.
Alții așteptau, de asemenea, mai multe informații. Sarah Jannetti, un consultant TikTok Shop, a declarat că clienții săi nu sunt îngrijorați de o potențială interdicție TikTok și nu își vor schimba afacerile „până când nu vor vedea ceva mai concret”.
Editor : S.S.
Descarcă aplicația Digi24 și află cele mai importante știri ale zilei
Urmărește știrile Digi24.ro și pe Google News