Încă două nave-cisternă s-au blocat în Canalul Suez. Cele două motive care duc la aceste incidente cu impact economic major
La două săptămâni de la blocajul din Canalul Suez provocat de eșuarea unui vas cargo uriaș, alte două nave-cisterne de câte 240 de metri fiecare au eșuat în balast.
Criza containerelor amenință Crăciunul. Sfatul unui comandant român de navă
Căpitanul navei "Ever Given", găsit vinovat pentru blocajul din Canalul Suez
Repunerea pe linia de plutire a Ever Given a costat un miliard de dolari
Reacția marinarilor care au ajutat la deblocarea Canalului Suez
O nouă teorie în cazul navei care blochează Canalul Suez
Zece nave din România, încărcate cu cel puțin 130.000 de animale vii, sunt blocate în Canalul Suez
Proprietarii de cafenele și Fiscul se luptă în instanță pentru TVA la cafea și ceai
Copiii români de la țară, victimele sărăciei
Cod roșu de vreme extremă în România. Când va lovi viscolul
Cele două nave făceau parte dintr-un convoi de 22 de vase când au rămas blocate, la câteva ore una după alta.
S-a întâmplat în urmă cu două zile și între timp au fost puse din nou pe linia de plutire. De această dată nu au fost semnalate pagube, dar, astfel de incidente pe una dintre cele mai importante căi comerciale de pe planetă riscă să dea peste cap transporturile de mărfuri. După blocajul navei Ever Given, autoritățile Canalului au anunțat că au în vedere extinderea secțiunii în care s-a produs.
Tiberiu Miclea, comandant de navă, a explicat la Digi24 care sunt cauzele pentru care au avut loc atâtea incidente de acest fel în Canalul Suez.
"Se întâmplă astfel de situații din cauza măririi capacității navelor, a dimensiunii lor. Când a fost proiectat canalul nici nu se visa că nave de 400 de metri vor traversa Suezul. Azi asta e normal.
Cele două nave cu lungime de aproximativ 250 de metri erau încărcate cu balast, așa a fost simplu să fie puse pe linia de plutire, pentru că s-a dat afară din această cantitate.
În al doilea rând, canalul trebuie întreținut, dragat.
Din cauza numărului mare de nave care tranzitează canalul, fundul nu rămâne la aceeași adâncime. Tot timpul canalul trebuie dragat pentru a fi menținut la adâncimea optimă.
Aceste operațiuni se fac de obicei zilnic.
În ceea ce privește lărgirea porțiunii unde se întâmplă aceste situații ar putea dura chiar ani, pentru că traficul intens împiedică să se lucreze constant în acest sens.
Astfel de probleme se vor mai întâmpla, poate nu la aceeași gravitate, dar vom mai avea nave puse pe uscat pe Canalul Suez", a declarat Tiberiu Miclea.
Citește și: Cine este bărbatul care a deblocat Canalul Suez cu excavatorul. "Nimeni nu se bagă peste el" GALERIE FOTO
Știrea blocării Canalului Suez de către o navă-container de dimensiuni faraonice (400 de metri lungine, comparat cu lățimea de 200 de metri a canalului) a făcut în câteva ore înconjurul lumii, pe 23 martie.
Nava Ever Given a fost repusă pe linia de plutire după șase zile, punând capăt unei crize economice care se prefigura, având în vedere volumul de mărfuri care tranzitează Canalul Suez.
Editor : Georgiana Marina
Descarcă aplicația Digi24 și află cele mai importante știri ale zilei
Urmărește știrile Digi24.ro și pe Google News