Live

Galerie Foto Imaginile din satelit cu o poluare masivă cu dioxid de sulf au dus vina spre blocajul din Canalul Suez. Adevărul era însă altul

Data actualizării: Data publicării:
Imaginile surprinse de satelitul Sentinel-5P al UE au surprins mișcarea emisiilor de sufl provenite de la vulcanul Etna pe o distanță de mii de kilometri. FOTO: The European Space Agency

Erupțiile recente ale celui mai activ vulcan din Europa, Etna, au dus la o creștere semnificativă a emisiilor de dioxid de sulf în Marea Mediterană. Imaginile surprinse de satelitul Sentinel-5P al UE au surprins mișcarea emisiilor pe o distanță de mii de kilometri. Mișcarea vulcanică a coincis cu blocajul de aproape o săptămână din Canalul Suez, ceea ce a indus ideea că de vină pentru poluarea masivă sunt sutele de nave care nu au mai putut înainta, dar ale căror motoare nu fuseseră oprite. S-a constatat ulterior că nu acest blocaj era cauza poluării.

Experții au făcut o legătură greșită între emisiile de dioxid de sulf și blocajul maritim.

S-a crezut că navele care așteptau deblocarea căii navigabile au dus la acumularea în atmosferă a unei cantități de dioxid de sulf de cinci ori mai mare decât cea normală.

Citește și: Repunerea pe linia de plutire a Ever Given a costat un miliard de dolari. Nava nu are voie să plece până nu e achitată factura

Ipoteza a fost corectată apoi de specialiști după ce au constatat că factorul poluator era legat de activitatea vulcanică, scrie BBC.

De unde a pornit confuzia

Situat pe coasta de est a Siciliei, vulcanul cu o înălțime de 3.350 de metri a erupt de șase ori în opt zile în luna februarie, expulzând jeturi de lavă care au atins în aer înălţimi de aproximativ 500 de metri.

Citește și: Cum s-a văzut din spațiu erupția vulcanului Etna FOTO

Craterul sud-estic al vulcanului sicilian a emis un nor gros de cenuşă vulcanică şi fum, care s-a ridicat până la o altitudine de câţiva kilometri. Norul a fost purtat de vânt spre sud și est, de-a lungul coastei nord-africane, ajungând deasupra Egiptului la sfârșitul lunii martie, exact în zilele în care nava Ever Given a rămas blocată în Canalul Suez.

Citește și: Curiozități despre Etna, cel mai activ vulcan al Europei. Muntele alunecă în mare an de an

Acesta a fost contextul în care specialiștii de la gigantul aeropațial Airbus au fost induși în eroare și s-au întrebat dacă o concentrație atât de masivă de dioxid de sulf în zonă este legată de comasarea a sute de nave acolo.

Efectele negative ale emisiilor de sulf

Organizația Maritimă Internațională (OMI) se străduiește să limiteze emisiile de gaze din cauza efectelor dăunătoare pe care le poate avea asupra mediului și sănătății umane.

Emisiile de sulf contribuie la bolile respiratorii, cardiovasculare și pulmonare. Când oxizii de sulf se combină cu apa din atmosferă, aceștia fac ploaia acidă, ceea ce distruge culturi, păduri și afectează speciile acvatice,

Deși industria navală poate găsi soluții cu privire la emisiile provocate, emisiile provocate de un vulcan nu pot fi controlate.

În acest ultim caz, singura modalitate de a proteja populația este de a transmite avertismente legate de calitatea aerului, în urma observațiilor din satelit.

Editor : Georgiana Marina

Descarcă aplicația Digi24 și află cele mai importante știri ale zilei

Urmărește știrile Digi24.ro și pe Google News

Top citite

Recomandările redacției

Ultimele știri

Citește mai multe

Te-ar putea interesa și

Europa vrea să-l concureze pe Elon Musk. Lansează proiectul Iris 2, constelația sa de sateliți

Un petrolier rusesc s-a rupt în două în timpul unei furtuni în Marea Neagră. „A avut loc o deversare de produse petroliere”

Noi imagini din satelit. Rusia folosește cele mai mari avioane din lume pentru a-și retrage tehnica militară din Siria

Încălzirea cu lemne ar putea fi mai rea decât se credea pentru aerul din zonele rurale, potrivit unui studiu

Partenerii noștri