Live

Citroen este a patra marcă de mașini care a fost pusă sub acuzare în scandalul Dieselgate

Data actualizării: Data publicării:
Citroen este a patra marcă de mașini acuzată în scandalul Dieselgate. Foto: Profimedia Images

Producătorul auto Stellantis a anunţat joi că subsidiara sa franceză, Citroen, a fost pusă sub acuzare de autorităţile judiciare franceze pentru înşelarea consumatorilor, în urma scandalului Dieselgate, transmite Reuters. Renault, Peugeot şi Volkswagen sunt celelalte trei mărci producătoare de automobile care au mai anunțat că sunt inculpate. 

Citroen va trebui să constituie un depozit de opt milioane de euro şi să ofere o garanţie bancară de 25 de milioane de euro, pentru eventuale prejudicii, se arată în comunicatul Stellantis.

Şi producătorul auto Renault a anunţat marţi că a fost pus sub acuzare de autorităţile judiciare franceze pentru înşelătorie, în cadrul unei investigaţii demarate în luna ianuarie 2017 cu privire la versiunile mai vechi de autovehicule de tip diesel, conform Agerpres.

Câţiva producători auto din Europa sunt verificaţi de autorităţi, după izbucnirea scandalului emisiilor, "Dieselgate", în 2015. Volkswagen a recunoscut că a echipat 11 milioane de vehicule vândute la nivel mondial cu un soft care falsifică rezultatele testelor antipoluare ale motoarelor diesel.

Acest scandal, care a declanşat acţiuni în justiţie în numeroase ţări, a costat grupul Volkswagen aproximativ 30 de miliarde de euro, în principal în SUA, unde grupul german s-a recunoscut vinovat de fraudă în 2017.

Stellantis, al patrulea producător auto global, regrupează 14 mărci de automobile, printre care Peugeot, Citroen, Fiat, Chrysler, Opel, Jeep, Ram şi Maserati, şi a fost înfiinţat în urma fuziunii dintre Fiat Chrysler şi PSA.

Editor : A.C.

Descarcă aplicația Digi24 și află cele mai importante știri ale zilei

Urmărește știrile Digi24.ro și pe Google News

Top citite

Recomandările redacției

Ultimele știri

Citește mai multe

Te-ar putea interesa și

Volkswagen a ajuns la un acord cu sindicatul pentru a elimina 35.000 de locuri de muncă în Germania

Volkswagen ar putea să nu mai închidă marile fabrici din Germania. La Bruxelles, Audi oprește producția la 28 februarie

Angajaţii Volkswagen ameninţă cu grevă generală în 2025, pe fondul negocierilor privind reducerile de costuri şi închiderile de fabrici

Germania este „kaput”: Cum s-a împotmolit motorul economic al Europei de Rusia și China. Criza Volkswagen, doar vârful icebergului

Partenerii noștri