Live

Cauza prăbușirii avionului cu 71 de oameni la bord: o eroare fatală de pilotaj

Data actualizării: Data publicării:

O eroare a piloților ar fi motivul pentru care avionul companiei ruse Saratov Airlines s-a prăbușit duminică. Aceasta este prima concluzie la care au ajuns anchetatorii, după ce au observat că piloții au uitat să pornească sistemul de încăzire pentru sondele Pitot, lucru care a dus la raportarea unor date incorecte privind viteza cu care zbura avionul, scrie ABC News.

Echipele de căutare și salvare au reușit să recupereze luni una dintre cutiile negre ale avionului, care conține datele de zbor ale aeronavei. Comitetul Interstatal de Aviație a declarat, după analizarea datelor, că piloții au văzut variații mari pe indicatoarele de viteză ale avionului, unul dintre ele arătând o viteză de 0 km/oră.

„O situație specială a apărut la 2 minute și 30 de secunde de la decolare, la o altitudine de aproximativ 1.300 de metri și la o viteză de 470 de kilometri/oră”, au declarat inspectorii de tern ai Comitetului Interstatal de Aviație, adăugând că după acest moment viteza aeronavei a început să scadă drastic, semn că urma să intre în picaj. 

Sondele Pitot sunt situate în afara aeronavei și sunt folosite pentru a stabili viteza avionului, indicator pe care acestea îl calculează în funcție de presiune. Însă în timpul zborului, din cauza temperaturilor scăzute de la altitudini înalte, acestea riscă să înghețe. Pentru a preveni givrarea (înghețul) acestor sonde, avioanele sunt dotate cu un sistem de încălzire a tuburilor, însă în cazul avionului Antonov An-148, piloții au uitat să pornească acest sistem.

Piloții avionului ar făcut apoi o serie de manevre greșite și au plonjat cu avionul într-un unghi înclinat de 30-35 de grade. Avionul s-a prăbușit pe un câmp înzăpezit, la doar 6 minute de la decolarea de pe aeroportul Domodedovo, din Moscova. Toți cei 71 de oameni aflați la bord au murit.

Un alt raport al rușilor arăta că pilotul avionului ar fi ales ca avionul să nu fie supus unui proces de rutină pentru prevenirea înghețului, înainte de decolare. Piloții sunt cei care decid dacă vor ca avionul să fie acoperit cu un spray anti-îngheț înainte de a decola, în funcție de condițiile meteorologice și de starea avionului.

 

Descarcă aplicația Digi24 și află cele mai importante știri ale zilei

Urmărește știrile Digi24.ro și pe Google News

Top citite

Digi Sport

Adrian Mutu a spus cum a cunoscut-o pe cea de-a treia sa soție! ”E o chestie intimă”. Ce a făcut a doua oară când a văzut-o

Descarcă aplicația Digi Sport

Recomandările redacției

Ultimele știri

Citește mai multe

Te-ar putea interesa și

Zeci de români sunt blocați pe aeroport în Budapesta, după ce avionul în care se aflau a fost redirecționat

Iranul intenționează să producă avioane de luptă rusești Su-30 și Su-35. Putin le-a acordat deja licența

Francezii renunță la Mirage, dar păstrează avioanele Rafale. De ce Franța nu trimite aparatele de generația a cincea în Ucraina

O fotografie rară surprinde cometa Tsuchinshan-ATLAS, făcută dintr-un avion rusesc Suhoi SU-35

Partenerii noștri