Cauza prăbușirii avionului cu 71 de oameni la bord: o eroare fatală de pilotaj
O eroare a piloților ar fi motivul pentru care avionul companiei ruse Saratov Airlines s-a prăbușit duminică. Aceasta este prima concluzie la care au ajuns anchetatorii, după ce au observat că piloții au uitat să pornească sistemul de încăzire pentru sondele Pitot, lucru care a dus la raportarea unor date incorecte privind viteza cu care zbura avionul, scrie ABC News.
Echipele de căutare și salvare au reușit să recupereze luni una dintre cutiile negre ale avionului, care conține datele de zbor ale aeronavei. Comitetul Interstatal de Aviație a declarat, după analizarea datelor, că piloții au văzut variații mari pe indicatoarele de viteză ale avionului, unul dintre ele arătând o viteză de 0 km/oră.
„O situație specială a apărut la 2 minute și 30 de secunde de la decolare, la o altitudine de aproximativ 1.300 de metri și la o viteză de 470 de kilometri/oră”, au declarat inspectorii de tern ai Comitetului Interstatal de Aviație, adăugând că după acest moment viteza aeronavei a început să scadă drastic, semn că urma să intre în picaj.
Sondele Pitot sunt situate în afara aeronavei și sunt folosite pentru a stabili viteza avionului, indicator pe care acestea îl calculează în funcție de presiune. Însă în timpul zborului, din cauza temperaturilor scăzute de la altitudini înalte, acestea riscă să înghețe. Pentru a preveni givrarea (înghețul) acestor sonde, avioanele sunt dotate cu un sistem de încălzire a tuburilor, însă în cazul avionului Antonov An-148, piloții au uitat să pornească acest sistem.
Piloții avionului ar făcut apoi o serie de manevre greșite și au plonjat cu avionul într-un unghi înclinat de 30-35 de grade. Avionul s-a prăbușit pe un câmp înzăpezit, la doar 6 minute de la decolarea de pe aeroportul Domodedovo, din Moscova. Toți cei 71 de oameni aflați la bord au murit.
Un alt raport al rușilor arăta că pilotul avionului ar fi ales ca avionul să nu fie supus unui proces de rutină pentru prevenirea înghețului, înainte de decolare. Piloții sunt cei care decid dacă vor ca avionul să fie acoperit cu un spray anti-îngheț înainte de a decola, în funcție de condițiile meteorologice și de starea avionului.
Descarcă aplicația Digi24 și află cele mai importante știri ale zilei
Urmărește știrile Digi24.ro și pe Google News