Live

Un furnizor de servicii de ridesharing va trebui să plătească 200.000 de lei la fiecare trei ani

Data actualizării: Data publicării:
Foto: Guliver/Getty Images

Aplicaţiile de ridesharing vor plăti o taxă anuală de 50.000 de lei pentru a funcţiona, iar şoferii vor trebui să aibă în parbriz un ecuson vizibil cu numărul de înmatriculare şi compania care oferă Serviciul. Acestea sunt reguli din proiectul de ordonanţă pentru reglementarea aplicaţiilor de mobilitate, unul care introduce destul de multe restricţii.

După lungii discuții între companiile de ridesharing și Ministerul Transporturilor și multe nemulțumiri din partea utilizatorilor, s-a ajuns la un compromis. Guvernul va permite funcționarea legală a serviciilor de transport alternativ, încă companiile vor fi nevoie să îndeplinească o listă lungă de obligații pentru a putea intra în legalitate.

Potrivit proiectului de Ordonanță de Urgență pus în dezbatere publică de Ministerul Transporturilor, serviciilede ridesharing pot fi furnizate de acum încolo doar de către companii autorizate. Autorizaţia va fi emisă pe o perioadă de trei ani şi devine valabilă după plata de către operator a unui tarif de 50.000 de lei.

Suplimentar, operatorii Uber, Bolt şi Clever, vor avea obligaţia să plătească în fiecare an încă o taxă de 50.000 de lei către Ministerul Comunicațiilor.

Un tarif pe care, în urmă cu doar două luni, Guvernul îl considera mult prea mare. Acum s-a răzgândit şi l-a introdus în Ordonanţă. Dacă tragem linie asta înseamnă că un furnizor de servicii de ridesharing va trebui să plătească 200.000 de lei la fiecare trei ani.

Obligaţii pentru furnizorii de servicii de ridesharing: ecuson, ITP la 6 luni şi impozite 

Proiectul mai arată că maşinile care desfăşoară activităţi de ridesharing vor fi obligate să aibă afişat la vedere, pe parbriz, un ecuson care să semnaleze că respectiva maşină oferă servicii de transport alternativ.

Lipsa unui astfel de ecuson va atrage o amendă de până la 9.000 de lei.

Maşinile trebuie să aibă de asemenea ITP-ul realizat la fiecare 6 luni şi să nu fie mai vechi de 15 ani.

În ceea ce priveşte veniturile obţinute, acesta vor fi impozitate în totalitate conform legii. În cazul în care banii sunt încasați direct de la pasager, operatorul de transport alternativ este obligat să aibă în maşină aparat de marcat care să emită bon fiscal.

Dacă platformele de ridesharing nu au autorizația obligatorie, pot fi sancționate cu o amendă cuprinsă între 50 şi 100.000 de lei.

De asemenea, li se va interzice orice fel de activitate pe teritoriul țării pentru o perioadă de 2 ani. În plus, dacă șoferii vor oferi servicii de ridesharing cu altă mașină decât cea înscrisă în platforma digitală, pot fi amendați cu până la 9.000 de lei.

Aplicațiile de ride-sharing de la noi din țară au peste 20.000 de șoferi și două milioane și jumătate de utilizatori care beneficiază de aceste servicii. De când ordonanța anti ride-sharing a intrat în vigoare, zeci de șoferi care transportau persoane contra cost au fost amendate pentru că nu aveau licență. De asemenea, numărul mașinilor s-a înjumătățit, iar cererea în creștere a majorat prețul. Proiectul de ordonanţă ce reglementează astfel de servicii ar putea fi adoptat săptămâna viitoare.

Descarcă aplicația Digi24 și află cele mai importante știri ale zilei

Urmărește știrile Digi24.ro și pe Google News

Top citite

Recomandările redacției

Ultimele știri

Citește mai multe

Te-ar putea interesa și

Grindeanu: „Dorinţa mea nu este neapărat de a continua la Ministerul Transporturilor”

FOTO Primul tronson al secţiunii Curtea de Argeş - Piteşti a autostrăzii A1 va fi deschis cu opt luni mai devreme

O nouă rută va lega Autostrada de Centură Bucureşti Nord de viitorul terminal al Aeroportului Otopeni

Un neamț a primit 1700 de scrisori cu același mesaj de la administrația fiscală. Ministerul de Finanțe și-a cerut apoi scuze

Partenerii noștri