Uitată timp de cinci ani, centura de sud a Craiovei este promisă iar de autorități în noua campanie electorală
La 5 ani după ce au anunţat construirea unei şosele de centură, care să preia traficul ce intră în Craiova dinspre sudul judeţului, autorităţile reiau din nou promisiunile. Până la punerea în practică, însă, este cale lungă, spune compania de infrastructură rutieră care încă lucrează la documentaţia necesară organizării licitaţiei. Între timp, traficul pe DN 55 şi DN 56 drumurile care leagă Craiova de Bechet şi Calafat, a devenit un coşmar pentru cei care trec pe aici. O distanţă de 5 kilometri se parcurge şi în două ore, spun şoferii.
Craiova a furat startul la pregătirile de Crăciun
Cât costă ceasul Trump, noua afacere a republicanului candidat la Casa Albă
Declarații halucinante ale criminalului de la Grădina Botanică din Craiova. Cum și-a motivat faptele în fața judecătorilor
Incendiu de amploare la Craiova
Cum se face campanie pe ulițele României: „Eu cum și cu cine votez, arată-mi și mie, să știu și eu”
Caz revoltător la Craiova. Momentul în care o tânără cu dizabilități este umilită de un șofer de autobuz
George Simion și Mihail Neamțu i-au cerut lui Gigi Becali 500.000 de euro pentru europarlamentare
Incendiu la o hală a aeroportului din Craiova
Momente sfâșietoare la procesul elevului criminal din Craiova. Tatăl victimei: „Te omor!”
În viteza întâia. Aşa se circulă la intrarea în Craiova, dinspre Calafat şi Bechet. De câţiva ani, traficul pe cele două artere rutiere devine un test pentru nervii şoferilor.
Toate autoturismele care circulă dinspre Bechet şi Calafat către Craiova sunt preluate de un sens giratoriu. În lipsa variantei de sud a centurii ocolitoare, acolo se creează cea mai aglomerată intrare în oraş.
De 5 ani, însă, proiectul s-a blocat. În urmă cu o lună, autorităţile şi-au aminitit de acesta, iar prim-ministrul a dat din nou asigurări că drumul se va face.
Viorica Dăncilă, premierul României: Un alt act normativ pe care îl adoptăm se referă la centura de ocolire Craiova, varianta sud, proiect pentru care reaprobăm indicii tehnico-economici, pentru a putea debloca procedura care stagnează din 2014. Alocăm aproximativ 200 miloane de lei, pentru realizarea lucrărilor.
Vorbe goale, spun oamenii, sătui de promisiuni.
Șofer: Doamna Dăncilă ne-a promis că ne-a scos din mocrilă. Nu ştiu din ce mocirlă ne-a scos. Să dea Dumnezeu să se facă, dar nu se ştie.
Reporter: Cât aţi stat cel mai mult blocat pe aici, pe varianta asta?
Șofer: O oră jumate, două.
Șofer: În jur de o oră jumate am făcut. De la Podari, până în Craiova. Până am trecut de sens.
Reporter: Adică pe ce distanţă?
Șofer: 5 kilometri. (...) Ar trebui făcută o variantă, cei care merg spre Bechet sau spre Bucureşti, Caracal, să o ia pe variantă.
De la compania de drumuri aflăm că se lucrează la docmentaţia de atribuire. Nu ne poate oferi un termen la care contractul se va scoate la licitaţie, iar de estimarea datei la care ar putea începe lucrările nici nu poate fi vorba deocamdată. Singurii care profită de situaţie sunt copiii familiilor de romi care şi-au făcut adăpost la marginea oraşului.
Şoferii trebuie să se înarmeze cu răbdare şi multă atenţie, spune poliţia care recunoaște că în zonă, din cauza ambuteiajelor a luat amploare și fenomenul cerșetoriei.
Mihaela Gîrd, purtător de cuvânt IPJ Dolj: Polițiștii au în atenție zona respectivă și au dispus măsuri pentru prevenirea acestui gen de fapte, au aplicat avertismente.
Centura Craiovei, varianta sud, ar trebui să aibă o lungime de aproape 10 kilometri. Drumul ar prelua traficul dinspre Calafat şi Bechet şi s-ar intersecta cu DN6, Alexandria - Craiova - Lugoj. Este proiectată ca o şosea pe care se poate rula cu 100 de km la oră, iar valoarea lucrărilor este de aproape 200.000 de lei.
Descarcă aplicația Digi24 și află cele mai importante știri ale zilei
Urmărește știrile Digi24.ro și pe Google News