Live

Uber, Clever şi Bolt au trimis o scrisoare deschisă premierului și liderului PSD

Data publicării:

Asociaţia Coaliţia pentru Economia Digitală solicită primului ministru Viorica Dăncilă şi preşedintelui partidului de guvernământ, Liviu Dragnea, implicarea pentru reglementarea cât mai rapidă a serviciilor de ride sharing şi e-hailing disponibile pe piaţa din România.

În scrisorile deschise adresate premierului şi şefului PSD, Asociaţia atrage atenţia asupra faptului că modificările aduse la Legea 38/2003 intrate în vigoare săptămâna trecută, împreună cu lipsa unei reglementări specifice pentru industria de ride sharing şi e-hailing, au creat o criză în domeniul serviciilor de transport alternativ, criză care se adânceşte pe zi ce trece.

De asemenea, modificările la Legea taximetriei au dus la numeroase abuzuri, mulţi şoferi ai Uber, Clever şi Bolt fiind amendaţi de Poliţie şi luându-se împotriva lor măsura ridicării plăcuţelor de înmatriculare pentru 6 luni.

„Incertitudinea a redus numărul şoferilor activi pe aplicaţiile companiilor de ride sharing, acesta fiind cu 25% mai mic decât media zilnică, ceea ce a făcut ca timpul de aşteptare să crească la peste 10 minute. În prezent, sunt cu aproximativ 35% mai puţini şoferi care preiau comenzi pe cele trei aplicaţii. Acest lucru se traduce în timpi foarte mari de aşteptare, de aproape patru ori faţă de o zi obişnuită, dar şi în costuri considerabil mai mari pentru românii care folosesc aceste aplicaţii”, se spune în documente.

Potrivit sursei citate, serviciile de ride sharing şi e-hailing sunt folosite de 2,5 milioane de români, iar existenţa şi buna funcţionare a acestora sunt esenţiale pentru asigurarea unui transport eficient în Bucureşti şi marile oraşe ale ţării.

Petiție pentru menținerea transportului alternativ în România

Nu doar industria, dar şi utilizatorii acestor servicii doresc o reglementare cât mai urgentă a acestora, susţin Uber, Clever şi Bolt.

„O petiţie care cere reglementarea de urgenţă a acestui tip de servicii a adunat, în câteva ore, zeci de mii de semnături, iar numărul acestora creşte în fiecare minut. Doamnă prim ministru, un proiect de reglementare a fost elaborat deja de Ministerul Transporturilor şi Ministerul Dezvoltării Regionale, iar industria şi experţii au oferit toate propunerile necesare pentru ca acest proiect să permită funcţionarea în continuare a acestor servicii, spre beneficiul românilor şi a economiei româneşti. Depinde doar de Cabinetul pe care-l conduceţi adoptarea acest proiect de ordonanţă de urgenţă în prima şedinţă de Guvern. De decizia dumneavoastră nu depinde doar transportul celor 2,5 milioane de utilizatori, ci şi veniturile celor peste 20.000 de şoferi, precum şi beneficiile economice de peste 1 miliard de lei pe care le creează aceste servicii”, a subliniat Asociaţia.

Asociaţia Coaliţia pentru Economie Digitală este o organizaţie independentă care reprezintă principalele companii de ride sharing şi e-hailing din România, Uber, Bolt şi Clever.

Asociaţia a lansat petiţia #CONTINUAM, o iniţiativă dedicată celor care doresc ca serviciile moderne de transport urban să continue să funcţioneze în România. Petiţia poate fi semnată la adresa https://www.continuam.ro/ unde sunt disponibile toate informaţiile despre situaţia din acest moment de pe piaţa de ride sharing şi e-hailing.

Sursa: Agerpres

Descarcă aplicația Digi24 și află cele mai importante știri ale zilei

Urmărește știrile Digi24.ro și pe Google News

Top citite

Digi Sport

”România părea că e Andorra”. A văzut tragerea la sorți din Liga Națiunilor și nu s-a abținut: ”Acolo îi e locul”

Descarcă aplicația Digi Sport

Recomandările redacției

Ultimele știri

Citește mai multe

Te-ar putea interesa și

Învățăturile foștilor candidați. Ce sfaturi au Năstase, Ponta și Dăncilă pentru competitorii care vânează un loc la Cotroceni

Cum a ajuns Mircea Geoană adjunct al șefului NATO (2). Viorica Dăncilă: „Era agreat, m-am interesat și la Ambasada SUA”

Cum a ajuns Geoană adjunct al șefului NATO (1): Problema cumnatului cercetat de DNA în momentul nominalizării

Designul robotaxiului Tesla, criticat în industrie. „Când te gândeşti la un taxi, e ceva care poate transporta mai mult de 2 persoane”

Partenerii noștri