Video Tunelul de la Bata începe să prindă contur. Este considerat cel mai spectaculos proiect feroviar din istoria recentă a României
Cel mai spectaculos proiect feroviar din istoria recentă a României prinde contur în vestul țării. Săpat în stâncă, tunelul din localitatea Bata, județul Arad, va scurta legătura între Bârzava și Săvârșin pe un traseu de 600 de metri. E o misiune complicată, recunosc constructorii, care lucrează 6 zile din 7 pentru ca pe-acolo, peste mai puțin de 2 ani, să se poată călători cu trenul.
Accident grav între un camion și un microbuz pe autostrada A1. Două persoane au fost duse la spital
Momentul în care un individ aruncă un cocktail Molotov printre mașini, în Arad
Cât ar fi plătit Laura Crișan complicilor pentru a-și ucide tatăl
Un șofer din Arad și-a spart singur mașina și i-a furat piesele
Momentul în care doi suspecți încătușați evadează, chiar sub ochii polițiștilor
Pericol de explozie în Arad
Discurs marcant al unei șefe de promoție la liceu: Școala a devenit o sursă de frustrare și dezamăgire
Zeci de căprioare moarte și cadavrele altor animale sălbatice au fost găsite pe un câmp
Vălean: UE își propune să avem toate capitalele conectate cu trenuri de mare viteză. Sper să existe și pe București – Cluj
Tunelul de la Bata, județul Arad, este primul tunel feroviar din regiune și face parte din traseul CFR Curtici - Constanța. Este un proiect pe care l-au promis toate guvernările ultimilor ani.
Tunelul de 603 metri este finalizat în proporție de 60%.
„Ca medie, (se lucrează) un metru pe zi. Dacă e terenul mai bun, te poți duce la 2, 3, 4 sau chiar 6 metri pe zi. Deci aici, doar galeria, dacă ar fi să socotim așa, sunt vreo 2 ani calendaristici” - a constatat ministrul transporturilor, Cătălin Drulă, când a fost în vizită la fața locului.
Tunel săpat după o tehnică austriacă folosită în premieră în România
„Am început mai târziu, dar recuperăm în forță. PNRR este în mare parte dedicat căii ferate. Pe acest șantier, problemele birocratice au fost rezolvate. Am discutat cu constructorul, așteptăm o mobilizare corespunzătoare din partea lor”, a spus ministrul Cătălin Drulă.
Tunelul este săpat după o tehnică austriacă, folosită în premieră în România.
Infrastructura se va afla la 27 de metri adâncime sub munte, iar data preconizată pentru ca tunelul să fie dat în folosință este sfârșitul anului 2022. Trenurile vor putea circula prin el cu peste 150 de kilometri pe oră.
Tunelul feroviar de la Bata este primul care se construiește în ultimii 30 de ani în vestul țării. Valoarea proiectului se ridică la 76 de milioane de lei, bani proveniți de la Uniunea Europeană.
Editor : Luana Pavaluca
Descarcă aplicația Digi24 și află cele mai importante știri ale zilei
Urmărește știrile Digi24.ro și pe Google News