Live

Soluţia unui parlamentar: autostrăzi construite din banii cetăţenilor

Data actualizării: Data publicării:

Daţi un leu pentru autostradă! Este soluţia propusă de un parlamentar PMP, pentru ca România să aibă drumuri de mare viteză. Nu mai are încredere în instituţii, aşa că se bazează pe cetăţeni. Le cere să redirecţioneze 3,5 la sută din impozitul pe venit, pentru construcţia de autostrăzi.

Nu toţi colegii sunt însă încântaţi de iniţiativa parlamentarului şi spun că problema nu este lipsa banilor, ci mai degrabă incapacitatea instituţiilor de gestiona o astfel de investiţie.

Ionuţ Simionca spune că soluţia ar fi redirecţionarea impozitului pe venit, către kilometrul de autostradă. Tot acolo ar trebui să ajungă şi cei 20% din impozitul pe profit al companiilor.

Ionut Simionca, deputat PMP, initiator: „Se creează nişte fonduri regionale şi aceşti bani pot fi folosiţi doar pentru construcţia de autostrăzi. La şase luni, Ministerul Transporturilor trebuie să prezinte datele oficiale cu venituri şi cheltuieli, deci o dată la 6 luni e o dare de seamă în faţa cetăţenilor”.

Ideea nu este susţinută nici de Putere, nici de Opoziţie.

Cătălin Drulă, deputat USR: „Problema investiţiilor în momentul de faţă nu sunt banii, ci incompetenţa şi hoţia generalizată din domeniu, în special la Compania de Infrastructură şi la Ministerul Tranpsoturilor, unde nu se întâmplă nimic, sunt licitaţii blocate, sunt proiecte nelansate care stau în sertare”.

Sorin Bota, deputat PSD: „Este mai simplu să te bagi în seamă, să spui că ai o soluţie magică, unde soluţia nu e necesară. Legea bugetului prevede sursele de finanţare pentru fiecare modalitate sau, dacă proiectele sunt facute prin Parteneriat Public Privat, investitorul privat poate să îşi atragă sursele cum doreşte”.

Chiar şi asociaţiile de profil sunt sceptice.

Ionuţ Ciurea, Pro Infrastructura: „Un km de autostradă la câmpie e undeva 5,6 milioane, prin munte poate să ajungă la 20. Deci banii ăştia dacă s-ar aduna de la populaţie ar trebui să fie foarte mulţi ca să facem câţiva km într-adevăr doar din sponsorizări”.

Cetăţenii sunt ...împărţiţi.

„Ar fi minunat dacă s-ar face ceva, ar fi bine pentru noi toţi care ne folosim de drumuri”.

„Este o idee foarte bună, aş opta pentru aşa ceva că avem nevoie, chiar avem nevoie”.

„O tâmpenie, pentru autostrăzi să luăm fonduri de la fonduri de la Uniunea Europeană, să contribuim cu ce? Impozitele pe care le plătim? Deci asta e o tâmpenie”.

România are doar 800 de kilometri de şosea de mare viteză. Anul trecut, de pildă, 100 de kilometri de autostradă ar fi trebuit deschişi traficului. Însă, planurile guvernanţilor de pe hârtie nu au coincis şi cu realitatea de pe şantiere. Au fost inauguraţi mai puţin de 60.

Descarcă aplicația Digi24 și află cele mai importante știri ale zilei

Urmărește știrile Digi24.ro și pe Google News

Top citite

Recomandările redacției

Ultimele știri

Citește mai multe

Te-ar putea interesa și

Câți kilometri de autostradă și drum expres sunt în construcție în România. Sunt mai mulți decât au fost făcuți în ultimii 50 de ani

VIDEO Cum arată lucrările la primul tunel săpat pentru o autostradă din România. Autostrada Sibiu-Pitești va avea 8 tuneluri în total

Drumul Expres Focșani-Brăila. CNIR a lansat licitația pentru execuția drumului de 73 km care va face legătura cu A7

Grindeanu: Sunt 800 km de autostradă şi drum expres în execuţie. Înseamnă foarte multe materiale de construcţii, forţă de muncă

Partenerii noștri