Soluţia unui parlamentar: autostrăzi construite din banii cetăţenilor
Daţi un leu pentru autostradă! Este soluţia propusă de un parlamentar PMP, pentru ca România să aibă drumuri de mare viteză. Nu mai are încredere în instituţii, aşa că se bazează pe cetăţeni. Le cere să redirecţioneze 3,5 la sută din impozitul pe venit, pentru construcţia de autostrăzi.
Ambasadorul Turciei critică România pentru lipsa autostrăzilor
Accident cu 13 mașini pe Autostrada A3 Transilvania
Mașina lui IPS Teodosie, prinsă cu 235 km/ h
Accident grav pe Autostrada A1 Deva-Nădlac
Limitarea vitezei, contestată în Germania
Suma imensă pe care statul a plătit-o ca despăgubiri constructorilor de autostrăzi
Surse: CE a acceptat ca 27% din banii PNRR să meargă la autostrăzi
O porțiune din autostrada Sebeș-Turda are mari probleme
Culisele discuțiilor dintre PSD, PNL, UDMR și USR
Nu toţi colegii sunt însă încântaţi de iniţiativa parlamentarului şi spun că problema nu este lipsa banilor, ci mai degrabă incapacitatea instituţiilor de gestiona o astfel de investiţie.
Ionuţ Simionca spune că soluţia ar fi redirecţionarea impozitului pe venit, către kilometrul de autostradă. Tot acolo ar trebui să ajungă şi cei 20% din impozitul pe profit al companiilor.
Ionut Simionca, deputat PMP, initiator: „Se creează nişte fonduri regionale şi aceşti bani pot fi folosiţi doar pentru construcţia de autostrăzi. La şase luni, Ministerul Transporturilor trebuie să prezinte datele oficiale cu venituri şi cheltuieli, deci o dată la 6 luni e o dare de seamă în faţa cetăţenilor”.
Ideea nu este susţinută nici de Putere, nici de Opoziţie.
Cătălin Drulă, deputat USR: „Problema investiţiilor în momentul de faţă nu sunt banii, ci incompetenţa şi hoţia generalizată din domeniu, în special la Compania de Infrastructură şi la Ministerul Tranpsoturilor, unde nu se întâmplă nimic, sunt licitaţii blocate, sunt proiecte nelansate care stau în sertare”.
Sorin Bota, deputat PSD: „Este mai simplu să te bagi în seamă, să spui că ai o soluţie magică, unde soluţia nu e necesară. Legea bugetului prevede sursele de finanţare pentru fiecare modalitate sau, dacă proiectele sunt facute prin Parteneriat Public Privat, investitorul privat poate să îşi atragă sursele cum doreşte”.
Chiar şi asociaţiile de profil sunt sceptice.
Ionuţ Ciurea, Pro Infrastructura: „Un km de autostradă la câmpie e undeva 5,6 milioane, prin munte poate să ajungă la 20. Deci banii ăştia dacă s-ar aduna de la populaţie ar trebui să fie foarte mulţi ca să facem câţiva km într-adevăr doar din sponsorizări”.
Cetăţenii sunt ...împărţiţi.
„Ar fi minunat dacă s-ar face ceva, ar fi bine pentru noi toţi care ne folosim de drumuri”.
„Este o idee foarte bună, aş opta pentru aşa ceva că avem nevoie, chiar avem nevoie”.
„O tâmpenie, pentru autostrăzi să luăm fonduri de la fonduri de la Uniunea Europeană, să contribuim cu ce? Impozitele pe care le plătim? Deci asta e o tâmpenie”.
România are doar 800 de kilometri de şosea de mare viteză. Anul trecut, de pildă, 100 de kilometri de autostradă ar fi trebuit deschişi traficului. Însă, planurile guvernanţilor de pe hârtie nu au coincis şi cu realitatea de pe şantiere. Au fost inauguraţi mai puţin de 60.
Descarcă aplicația Digi24 și află cele mai importante știri ale zilei
Urmărește știrile Digi24.ro și pe Google News