Live

Război franco-austriac pentru un contract de trei miliarde lei la calea ferată

Data publicării:

Înalta Curte de Casație și Justiție (ICCJ) a respins marți acțiunea formulată de asocierea austriacă Brasig (Strabag - Swietelski) prin care aceasta cererea strămutarea de la Curtea de Apel București a litigiului de achiziții publice privind modernizarea a 86 de kilometri de cale ferată între Brașov și Sighișoara, proiect a cărui valoare depășește trei miliarde de lei.

În cererea formulată la ICCJ, Brasig a susținut că judecata litigiului nu s-ar putea face în mod obiectiv la Curtea de Apel București. Pentru a demonstra aceasta austriecii au atașat acțiunii lor articole de presă privitoare la licitație. Acest fapt ar dovedi, în opinia lor, existența unor scurgeri de informații secrete către presă. Curtea de Apel București s-ar afla sub presiune și nu ar fi în măsură să judece nepărtinitor litigiul.

Reaminitm că în decembrie 2018 Curtea de Apel București a impus CFR SA să accepte oferta asocierii Railworks (Alstom Franța și Euroconstruct Trading Romania 98) și să reevalueze ambele oferte „ținând cont de criticile adse ofertei asocierii Brasig de ofertantul Railworks”. CFR SA a decis excluderea asocierii Railworks din licitație pe motiv că firma Euroconstruct Trading 98 ar fi in insolvență, deși legislația achizițiilor publice stabilește că CFR trebuia să verifice dacă firmele au capacitatea de a derula contractul. Descalificarea a avut loc în pofida faptului că Railworks are un preț mai bun decât Brasig.

Contractul prevede o gamă variată de lucrări de infrastructură şi suprastructură feroviară: terasamente, linii, consolidări poduri, podeţe, tuneluri, pasaje superioare, linie de contact, sistem de informare a călătorilor, energoalimentare, telecomunicaţii, comunicaţii pentru semnalizare, fibră optică, supraveghere video, instalaţii electrice, instalaţii sanitare, instalaţii termoventilaţie, apărări de maluri, semnalizare, protecţia mediului.

"Prin modernizarea infrastructurii şi suprastructurii feroviare se asigură condiţii tehnice pentru circulaţia trenurilor de călători şi marfă cu viteze superioare de 160 km/ h pentru trenurile de călători şi de 120 km/ h pentru trenurile de marfă, creşterea gradului de confort şi de siguranţă a traficului feroviar", subliniază CFR SA.

Blocajul în care se găsește proiectul riscă însă să se prelungească și să ducă la pierderea fondurilor alocate de Comisia Europeană pentru calea ferată din România.

Descarcă aplicația Digi24 și află cele mai importante știri ale zilei

Urmărește știrile Digi24.ro și pe Google News

Top citite

Digi Sport

Țiriac a plătit 7.500.000 € și vrea să fugă de tot într-o destinație total surprinzătoare, după ce și-a donat toată averea

Descarcă aplicația Digi Sport

Recomandările redacției

Ultimele știri

Citește mai multe

Te-ar putea interesa și

Nicuşor Dan a câştigat definitiv procesul cu ANI. Raportul prin care a fost declarat în conflict de interese, anulat

Cum poate recupera ANAF cei 260.000 de euro încasați de Klaus și Carmen Iohannis în cazul celor două case din Sibiu

Decizie definitivă: Două imobile din Sibiu ale lui Klaus Iohannis revin statului, iar președintele trebuie să dea înapoi 260.000 euro

Înalta Curtea de Casație și Justiție a primit bani de la Guvern pentru un nou sediu. Despre ce sumă e vorba

Partenerii noștri