Live

Pro Infrastructură: CNAIR vrea să anuleze licitația pentru finalizarea Autostrăzii Lugoj-Deva. România ar putea da înapoi toți banii UE

Data publicării:
Foto: Asociația Pro Infrastructură

Asociația Pro Infrastructură anunță că CNAIR se pregătește să anuleze licitația pentru finalizarea autostrăzii Lugoj-Deva. Este vorba de cei aproximativ 13 kilometri, secțiune unde trebuie realizate două tuneluri prin munte.

Potrivit reprezentanților asociației, este imposibilă finalizarea autostrăzii din punct de vedere tehnic până în 2023, astfel încât Comisia Europeană să considere acest coridor european de transport funcțional. În această situație, România ar putea ajunge să dea înapoi toți banii europeni atrași până în prezent pentru întreg proiectul Lugoj-Deva.

„CNAIR se pregătește să anuleze licitația pentru finalizarea Autostrăzii Lugoj-Deva, după ce a lansat respectiva licitație în iulie 2019 și a ținut-o suspendată mai bine de un an din cauza lipsurilor majore din documentația tehnică.

Am tras nenumărate semnale de alarmă de-a lungul ultimilor ani privind modul dezastruos prin care această autostradă a fost manageriată de Compania de Drumuri. Totul a plecat de la semnarea în 2013 a unui contract ce prevedea o săpătură imensă în dealurile de la Holdea, deși acordul de mediu solicita construirea unor tuneluri pentru mașini care să lase mediul natural intact. Următoarea cărămidă a fost pusă de Ștefan Ioniță în 2017-2018, când a reziliat contractul în mod abuziv, tribunalul internațional confirmând în acest an că statul român trebuie să plătească constructorului daune financiare de peste 230 de milioane de lei.

Cu alte cuvinte, la aproape 10 ani de la lansarea proiectului, suntem departe de finalizarea sa și în același timp buni de plată. O altă veste proastă este că este tehnic imposibilă finalizarea autostrăzii până în 2023, astfel încât Comisia Europeană să considere acest coridor european de transport funcțional. Drept urmare, cel mai probabil vom ajunge să dăm înapoi toți banii europeni atrași până în prezent pentru întreg proiectul Lugoj-Deva.

Incompetența, aroganța sau lipsa de viziune au blocat și vor bloca mulți ani în continuare dorința șoferilor de a circula doar pe autostradă între Sibiu și granița vestică de la Nădlac. Fără studii de teren profesioniste, un proiect tehnic complet și un management de contract competent nu se va atinge acest deziderat”, se arată în mesajul publicat pe pagina de Facebook al Asociației Pro Infrastructură.

Editor : R.K.

Descarcă aplicația Digi24 și află cele mai importante știri ale zilei

Urmărește știrile Digi24.ro și pe Google News

Top citite

Recomandările redacției

Ultimele știri

Citește mai multe

Te-ar putea interesa și

O „eroare” a UNEFS a lăsat fără bani zeci de studenți premiați la un concurs cu fonduri europene

Corina Crețu: „Nu există localitate în România care să nu fi beneficiat de fonduri europene”

România a încasat 1,9 miliarde de euro din fondurile structurale UE 2021-2027. Rata de absorbție e de 6,11%

Viktor Orban va pierde 1 miliard de euro din fondurile UE până la sfârşitul anului: „Sunt mulţi bani, mai ales pentru Ungaria”

Partenerii noștri