Primăria Capitalei vrea să modernizeze autobuzele vechi de 14 ani ale STB cu bani de la Mediu. Răspunsul ministerului
Primăria Capitalei nu vrea să renunțe la autobuzele care circulă pe străzile orașului de 14 ani. A găsit în schimb o soluție ca să le mai foslosească încă 7 ani: le va da o nouă înfățișare și le va face mai puțin poluante. Cum e posibil? Va trece o parte din flotă pe gaz. Prototipul va fi gata în august, spune municipalitatea, care speră să obțină finanțare de la Ministerul Mediului. Un lucru imposibil însă anul acesta, pentru că banii au fost deja împărțiți altor proiecte, susţin, reprezentanții ministerului.
Cum va decide Nicușor Dan pe cine va susține la alegerile prezidențiale
Nicușor Dan, despre canicula din București
Fechet: Sudul României riscă să se transforme într-o adevărată Sahara: „În fiecare an pierdem 1000 de hectare de teren arabil”
Record de coduri roșii în iunie. Un comitet pentru situații de urgență a luat măsuri pentru a preveni inundațiile după furtuni
Anchetă DNA în cazul licitației pentru cele 100 de tramvaie noi cumpărate de Primăria Capitalei
Nicușor Dan, prima reacție după ce a câștigat a doua oară Primăria Capitalei
Firea contestă rezultatele EXIT POLL-urilor
Nicușor Dan nu vrea să aibă o dezbatere cu Sebastian Burduja
Firea și-a depus candidatura la PMB
Prima tranșă de autobuze Mercedes Citaro Euro 3 și Euro 4 au ajuns în Capitală în urmă cu 14 ani. Primăria nu vrea să le scoată de pe traseu, ci a găsit o soluție pentru a le mări durata de viață: 500 de autovehicule vor trece pe gaz.
Mihai Teodorescu Direcția de Transporturi PMB: În momentul în care facem transformarea, toate părțile care vor avea nevoie de modificări vor fi nou nouțe, primesc o garanție extinsă de 2 până la 5 ani. Autobuzele vor fi adaptate conform standardelor 2020, cele Euro 3 au trecut deja 150 dintre ele printr-o modernizare, le-am pus deja aer condiționat și cele care vor fi pe GNC vor avea aer condiționat.
Experții în energie spun că un avantaj al gazului natural comprimat îl reprezintă reducerea noxelor. După această transformare, norma de poluare a autobuzelor va deveni Euro 6. De asemenea și costul de alimentare scade cu 30 la sută. Sunt însă și dezavantaje.
Dumitru Chisăliță, expert în energie: Elementele care trebuie realizate pentru a converti o mașină sunt foarte facile la modelele noi, după anul 2010, care aveau din fabricație kit-uri pentru GNC. Pentru modelele mai vechi, trebuie făcută o serie de optimizări care din păcate nu garantează reușita 100%.
Motoarele autobuzelor trebuie schimbate și de asemenea, va fi nevoie de stații de alimentare
Dumitru Chisăliță, expert în energie: Presupune și anumite adaptabilități atât la nivelul traficului, este vorba de gabarit. Unui autobuz care pe paltformă are butelii de gaz comprimat, îi crește gabaritul, deci va avea limitări și în trafic, dar și în zona de lucru: garaje, ateliere mecanice.
Proiectul, care mai prevede si transformarea a 100 de autobuze în troleibuze are o valoare estimată de peste 150 de milioane de euro, bani pe care primăria spera să îi obțină de la Ministerul Mediului. Lucru imposibil însă anul acesta.
Mihai Drăgan, purtător de cuvânt Ministerul Mediului: Noi le-am solicitat celor de la Primăria Capitalei un studiu de impact, având în vedere că nu a mai fost finanțat un astfel de proiect. L-am primit, vom analiza dacă este oportună finanțarea, evident cel mai devreme în bugetul de anul viitor, pentru că bugetul Fondului pentru Mediu de anul acesta este deja creionat.
Teodora Iacob, jurnalist Digi24: Un alt proiect prin care Primăria Capitalei încearcă să reducă poluarea din București este achiziționarea celor 130 de autobuze hibrid. Primele autobuze vor ajunge în oraș luna viitoare și vor circula pe liniile 105 și 131
Editor web: Liviu Cojan
Descarcă aplicația Digi24 și află cele mai importante știri ale zilei
Urmărește știrile Digi24.ro și pe Google News