Polița de asigurare pe o lună ar putea fi desființată
În industria asigurărilor se pare că i se pune gând rău poliţei RCA pentru o lună, care, spun brokerii şi firmele de asigurări, este o opţiune riscantă. Motivul ar fi că, după încheierea unui poliţe pe termen scurt, mulţi şoferi „uită” să-şi reînnoiască asigurarea obligatorie.
Un șofer din Arad și-a spart singur mașina și i-a furat piesele
În ciuda înghețării tarifelor RCA, acestea au crescut, de fapt. Șoferii din București și Ilfov, penalizați pentru frecvența daunelor
Stăpânii câinilor periculoși trebuie să plătească o asigurare anuală
Francezii distrug camioanele cu alimente venite din afară. Un cuplu de șoferi de TIR din România a rămas fără transport
Rareș Bogdan, despre protestele transportatorilor și fermierilor
Hopincă, despre protestul organizat de Șoșoacă în București
Scandal la protestul transportatorilor și fermierilor de lângă București
Hopincă, despre protestul din București
Liderii fermierilor și transportatorilor extind revendicările în numele „românilor”. Andruș: Apartenența noastră nu contează
Argumentaţia spune că industria ar dori să nu existe această opţiune. Companiilor le convine de minune să se desfiinţeze pentru că atunci consumatorii devin captivi pe termene mai lungi, 3-6 luni. Le iau banii. Dar e genul de poliţă care e foarte utilă de pildă persoanelor care petrec puţin timp în ţară dar au maşină aici. Sau motocicliştilor.
Argumentul cu cei care folosesc poliţa pentru o lună şi apoi nu mai fac, poate fi valid, însă desfiinţarea nu este o soluţie. Pentru că şi în această situaţie am avea iarăşi un transfer al unor costuri către client pentru că autorităţile statului nu sunt capabile să introducă un sistem de control şi centralizarea a datelor pentru asaigurări.
E simplu, cu camere de trafic... pot fi folosite şi cele ale CNAIR şi apoi amenzi din alea grele ca să se lecuiască.
Neprelungirea sau neîncheierea la timp a unei poliţe RCA poate face victime colaterale - şoferii nevinovaţi implicaţi într-un accident ruter.
Dorel Duţă, preşedinte UNSICAR: Poliţele pe o lună contribuie la scăderea gradului de acoperire, îşi fac poliţa pe o perioadă scurtă de timp, după care fac o pauză, autvehiculul rămâne neasigurat.
Adrian Marin, preşedinte UNSAR: Acel client se va duce vătămat la fondul de garantare, fondul la care participăm cu toţii. Contribuim să îi susţinem şi pe ei, lucru care este neechilibrat.
Adică, în final, tarife mai mari pentru toată lumea. Însă, firmele cu flote mari de maşini spun că poliţele pe termen scurt sunt necesare, dar ar să fie reglementate situaţiile în care se vând aceste asigurări.
Dan Ştefan, directorul unei firme de transport: Ne interesează să găsim flexibilitate, avem asset-uri pe care le ţinem şi trei luni în flotă, maşini. Se poate o diferenţiere, cine face transport internaţional pentru că de acolo vin marile probleme, cine iese cu maşinile din ţară, cine rămâne.
În primele 9 luni ale anului trecut, peste 200 de mii de firme au încheiat poliţe RCA pe o lună, la care se adaugă şi persoanele fizice, arată cifrele Autorităţii Naţionale de Supraveghere Financiară.
Roxana Vântu, jurnalist Digi24: Poliţele cu valabilitate de o lună au ajuns să reprezinte 18% din totalul poliţelor încheiate în primele 9 luni ale anului trecut. Înseamnă că peste un milion de persoane au semnat contracte RCA.
Întrebat despre discuţiile privind vânzarea RCA pentru perioade scurte, vicepreşedintele Autorităţii de Supraveghere Financiară spune că o analiză în acest sens va fi gata în septembrie.
Cornel Coca Constantinescu, vicepreşedinte ASF: Vom avea un an de zile de la data la care am implementat noua lege şi eu cred că atunci vom putea, atât privind perioada de vânzare, modul de calcul al tarifului de referinţă, necesitatea păstrării lui, clientul cu risc ridicat.
La sfârşitul anului trecut, aproximativ 300.000 de maşini nu aveau încheiată o poliţă RCA.
Descarcă aplicația Digi24 și află cele mai importante știri ale zilei
Urmărește știrile Digi24.ro și pe Google News