UPDATE. Contract uriaș dat de Compania de Drumuri unui judecat penal
Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) a dat contractul centurii ocolitoare Bârlad firmei Tehnic Asist deținută de Mirel Vlas, cercetat DNA și trimis în judecată, un apropiat a fostei conduceri a PSD Satu Mare. Compania a oferit îndtrun drept la replică informația că Mirel Vlas nu deținecalitatea de administrator, iar Tehnic Asist SRL nu a fost trimisă în judecată.
Foto: Mirel Vlas. Sursa foto: botosaneanul.ro
ACTUALIZARE: Drept la replică:
Știrea inițială:
Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) a finalizat joi procesul de evaluare pentru ofertele depuse în cadrul procedurii de atribuire a contractului „Proiectare și Execuție Varianta de Ocolire a Municipiului Bârlad", fiind transmise adresele de comunicare a rezultatului procedurii catre toti ofertanții, potrivit unui comunicat de presă al CNAIR.
Ofertantul desemnat câștigător este asocierea Tehnic Asist SRL - TASS Infra Logistic la un preţ de 132, 05 milioane lei, fără TVA. Semnarea contractului de achiziție publică va fi posibilă după soluționarea eventualelor contestații/plângeri formulate în cadrul procedurii de atribuire, spune CNAIR.
Dar cine sunt cele două firme norocoase. Tehnic Asist este o companie din Botoșani deținută de Mirel Vlas trimisă în judecată de DNA la pachet cu Vasile Mircea Govor, fost președinte al CJ Satu Mare, și Marian Valer, fost senator PSD.
„În cursul lunii aprilie 2010, suspectul Vlas Mirel i-a solicitat inculpatului Govor Mircea Vasile să îl sprijine în legătură cu atribuirea unor lucrări publice în favoarea firmei sale.
În același context, în perioada aprilie-mai 2010, inculpatul Govor Mircea Vasile, folosindu-se de influența pe care o avea asupra unei publicații cotidiene locale, în prezența lui Vlas Mirel, a amenințat un avocat din Baroul Satu Mare că în ziarul respectiv vor apărea mai multe articole compromițătoare ce vor avea ca obiect darea în vileag a modalității pretins frauduloase prin care firma avocatului ar fi obținut mai multe contracte de consultanță juridică cu diferite entități publice.
În continuare, inculpatul Govor Mircea Vasile i-a precizat avocatului că acest lucru nu se va întâmpla dacă va favoriza societatea suspectului Vlas Mirel să câștige mai multe licitații publice ce se aflau în derulare în acel moment și care erau organizate de instituții cu care firma avocatului avea contract de consultanță juridică pe linia achizițiilor publice”, arăta în primăvara anului 2016 DNA.
Procesul celor trei se judecă la Tribunalul Satu Mare, următoarea înfațișare fiind în septembrie 2018. Cealaltă firmă câștigătoare, anume TASS Infra Logistic SRL Botoșani, nu este prea departe de Mirel Vlas. Aceasta este deținută de sora sa, Stela Burac Vlas.
Tehnic Asist: „Unii fac dosare, alții fac construcții”
Chestionați acum doi ani asupra calității lui Mirel Vlas de inculpat DNA, reprezentanții firmei deținute de acesta explicau că problemele lui Vlas sunt una, contractele firmei sunt alta. „Administratorul companiei, domnul Vlas Mirel face obiectul unul dosar penal care a fost instrumentat de DNA - Serviciul Teritorial Oradea și în prezent se află pe rolul Înaltei Curți de Casație și Justiție, judecătorii urmând să stabilească dacă exista probe care să susțină acuzația procurorului. Compania TEHNIC-ASIST nu este parte în dosar. Compania intelege să acorde aceeași atenție în derularea contractelor și angajamentelor asumate (...) Unii fac dosare, alții fac construcții și sperăm ca altcineva să facă dreptate!”, spunea firma de construcții într-un comunicat public.
Centura Bacău: câștigător desemnat
Tot joi CNAIR a anunțat și atribuirea contractului centurii Bacău firmei Spedition UMB deținută de regele asfaltului, Dorinel Umbrărescu. Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) a anunţat joi că asocierea Spedition UMB – Tehnostrade a câştigat contractul pentru proiectarea şi construcţia centurii Bacăului, evaluat la 668,33 milioane de lei (143,7 milioane euro), fără TVA.
Durata contractului cuprinde 6 luni perioada de proiectare, 30 luni perioada de execuţie a lucrarilor şi o perioadă de garanţie de 84 de luni.
Realizarea contractului presupune proiectarea şi execuţia lucrărilor de construire a 30,8 km de drum nou la standarde europene, din care 16,269 km la profil de autostradă.
Descarcă aplicația Digi24 și află cele mai importante știri ale zilei
Urmărește știrile Digi24.ro și pe Google News