Ministrul Infrastructurii din R. Moldova: „Nu putem vorbi despre o integrare reală în UE dacă nu ne interconectăm prin drumuri, poduri”
Ministrul Infrastructurii din Republica Moldova, Andrei Spînu, a vorbit la Digi24 despre proiectele de interconectare dintre țara sa și Uniunea Europeană, prin România. Chișinăul primește fonduri pentru proiecte de infrastructură, inclusiv construirea unor noi poduri peste Prut.
Alertă la Chișinău. O dronă a fost găsită în apropriere de o arenă sportivă din capitala Republicii Moldova
Campania la prezidențiale, „o luptă nedreaptă”
Declarații la închiderea urnelor din partea Maiei Sandu și a lui Alexandr Stoianoglo
Alegeri prezidențiale în Republica Moldova, turul II: Sandu vs Stoianoglo. Prezența la vot până la ora 17:00
Percheziții de amploare în Republica Moldova. Anchetă privind fapte de corupție în prag de alegeri
Alegeri în Republica Moldova
Avertismentul șefului Poliției din R. Moldova după ce Rusia a plătit 130.000 de moldoveni să voteze anti-UE la referendum
Cum a reacționat Maia Sandu, aflată într-un studio TV, când a început cutremurul
CFR are nevoie de tot mai mulți bani pentru repararea căilor ferate
„Noi nu vedem un alt viitor al țării noastre în afara Uniunii Europene. Iar interconectarea infrastructurii e probabil cel mai rapid pas prin care putem ajunge de facto să fim interconectați”, a spus Andrei Spînu.
El a adăugat că „interconectarea Moldovei cu România este de fapt interconectarea Moldovei cu Uniunea Europeană”.
„Vedem cozile care se creează la graniță, care îngreunează traficul de cetățeni și activitatea economică. Nu putem să vorbim despre o integrare reală în UE dacă nu ne interconectăm prin drumuri, poduri, cale ferată, porturi mai bine amenajate. Asta e soluția”, a continuat ministrul.
El a precizat că guvernele Repulicii Moldova și României trebuie să construiască cât mai multe poduri peste Prut.
„Vorbim de un pod nou la Ungheni, trebuie să modernizăm podul de la Sculeni, podul de la Leușeni, de la Giurgiulești. Asta este obligația noastră morală și geopolitică, să construim aceste interconectări cât mai rapid”, a continuat el.
O altă prioritate este o legătură între cele două țări pe autostradă. Totuși, în Republica Moldova nu există decât proiecte de autostradă care să lege Iașiul de Chișinău și apoi de Odesa, în Ucraina. Nu s-au făcut însă pași concreți încă.
Pe de altă parte, Republica Moldova este singura țară care nu este membru UE și care a fost inclusă într-un proiect european de interconectare, pentru care primește finațare de 2 miliarde de euro.
„Noi deja am aplicat împreună cu România și vom avea finanțare pentru podurile de peste Prut, 50% din costuri vor fi suportate din bani europeni”, a spus Spînu.
Ministrul a adăugat că în cadrul acestui proiect vrea să reabiliteze toate drumurile naționale din R. Moldova. De asemenea, este avută în vedere reabilitarea căilor ferate și trecerea de la ecartamentul sovietic la cel european.
„Prioritatea zero e să începem acum. Dacă suntem singuri nu vom reuși”, a adăugat el.
Editor : M.B.
Descarcă aplicația Digi24 și află cele mai importante știri ale zilei
Urmărește știrile Digi24.ro și pe Google News