Live

Ministrul Cuc anunță când ar putea fi deschis traficul pe lotul 3 al autostrăzii Lugoj-Deva

Data publicării:
Ca să nu dea înapoi la Bruxelles sute de milioane de euro, autoritățile române speră să poată prelungi până în august 2026 finalizarea autostrăzii Lugoj-Deva. Foto: Asociația Pro Infrastructură

Ministrul Transporturilor, Răzvan Cuc, a declarat vineri, la Deva, că lotul 3 al autostrăzii Lugoj-Deva, între localităţile Ilia şi nodul rutier de la Holdea, ar putea fi deschis traficului peste aproximativ două săptămâni, în condiţiile în care expertiza comandată de Compania Naţională de Infrastructură Rutieră se apropie de finalizare, anunță Agerpres.

"Expertiza este spre finalizare. Cum s-a finalizat, deschidem lotul. Deci, e o problemă de, aş spune, două săptămâni pentru a deschide lotul 3", a precizat ministrul Transporturilor.

El a vizitat vineri dimineaţa lotul 3 al autostrăzii Lugoj-Deva şi a menţionat că fisura din carosabil, prezentă în apropierea nodului de la Holdea, s-a extins.

"Fisura s-a extins. Deci, aş spune că am avut dreptate prin deciziile pe care le-am luat la nivelul companiei (CNAIR) şi la nivelul ministerului (Transporturilor, n.r.). Vom da drumul traficului pentru că odată finalizată expertiza, vom avea volumul lucrărilor care trebuie făcute pe acest lot", a explicat Cuc.

Ministrul Transporturilor a mai spus că vor exista restricţii pe anumite porţiuni de pe lotul 3, deoarece sunt locuri în care se impune acest lucru din cauza carosabilului.

La precedenta vizită efectuată pe lotul 3 al autostrăzii Lugoj-Deva, ministrul Transporturilor menţiona că problema cea mai gravă de pe acest tronson este fisura observată în zona Holdea. Alte aspecte negative, dintre cele 48 identificate pe acest lot, ţineau de grosimea stratului de asfalt, care, potrivit ministrului şi specialiştilor de la Centrul de Studii Tehnice Rutiere şi Informatică (CESTRIN), ar avea în unele locuri mai puţin cu 3-4 centimetri.

Între problemele observate de către specialiştii CNAIR şi CESTRIN se înscrie şi o zonă în care autostrada nu are asigurată planeitatea necesară, deoarece s-a tasat din propria greutate, fără să fie în trafic, după cum remarca, pe 19 septembrie, directorul general CNAIR, Sorin Scarlat. Defecţiuni au fost semnalate şi în ceea ce priveşte evacuarea apelor de pe carosabil.

Lotul 3 are o lungime de 21,14 kilometri, iar lucrările au fost contractate la o valoare de 579,92 milioane lei, fără TVA. Din această sumă, 492,93 milioane lei, adică 85%, reprezintă Fonduri de Coeziune, iar diferenţa de 86,98 milioane lei a fost asigurată din fonduri ale Guvernului României.

Editor: Robert Kiss

Descarcă aplicația Digi24 și află cele mai importante știri ale zilei

Urmărește știrile Digi24.ro și pe Google News

Top citite

Recomandările redacției

Ultimele știri

Citește mai multe

Te-ar putea interesa și

Grindeanu: Sunt 800 km de autostradă şi drum expres în execuţie. Înseamnă foarte multe materiale de construcţii, forţă de muncă

Cum îi răspunde ministrul Transporturilor lui David Popovici după ce sportivul a cerut ca statul să investească în bazele sportive

Grindeanu: Există o criză a materialelor, că vorbim de autostrăzi, centuri ocolitoare sau drumuri expres. Cererea e foarte mare în țară

Grindeanu: „De 25 de ani nu s-a cumpărat niciun tren nou în România”. Câte garnituri sunt în licitație

Partenerii noștri