Video Întregul asfalt de pe podul de la Brăila ar putea fi înlocuit. Problemele descoperite de specialiști
Asfaltul de pe podul Brăila, cu care s-au tot lăudat autoritățile în ultimele luni, este de proastă calitate și a fost turnat greșit. Asta a fost concluzia experților care au verificat de ce apar valuri și crăpături în construcția declarată o minune a infrastructurii românești. Constructorul trebuie să găsească o soluție, altfel podul de la Brăila nu va fi recepționat.
Marcel Ciolacu nu ar mai dori să fie premier. Președintele PSD și Sorin Grindeanu se luptă pentru șefia Camerei Deputaților (surse)
Drum reparat înainte de inaugurare. „Ca la noi!”
Podul suspendat peste Dunăre a fost redeschis circulației pe sensul Tulcea - Brăila
CNAIR va implementa sistemul 2+1 pe „Drumul morții” - DN2
Cum îi răspunde ministrul Transporturilor lui David Popovici după ce sportivul a cerut ca statul să investească în bazele sportive
Sorin Grindeanu are probleme cu o întrebare simplă de logică
Circulația pe Valea Oltului se va închide timp de o lună, pe perioada zilei. Anunțul ministrului Transporturilor
Călătoriile cu trenul pe distanțe mai scurte ar putea fi mai ieftine
Căile ferate se degradează mai repede decât pot fi reparate
După două reasfaltări, șefii de la Drumuri recunosc că italienii care au construit podul de la Brăila au așternut un asfalt de proastă calitate. După prima săptămână, atunci când au apărut valuri pe șosea, au dat vina pe tirurile care nu ar fi respectat restricțiile de tonaj pe timp de caniculă. Însă un raport realizat de Centrul de Studii Tehnice Rutiere arată că problemele sunt mai grave.
Cristian Pistol, director general al CNAIR: „Concluziile raportului sunt clare: nu au fost respectate rețeta și tehnologia. E clar că rețeta folosită de ei la mixturile bituminoase nu a fost una corectă”.
Constructorul și consultantul trebuie să propună soluții. Cel mai probabil, spun specialiștii, este nevoie de refacerea completă a hidroizolației podului și de turnarea unui nou covor asfaltic.
Probleme nu sunt doar la asfalt. Constructorul a trebuit să intervină și pentru a opri infiltrarea apei în blocurile de ancoraj de pe cele două maluri ale Dunării. Dacă umplerea microfisurilor cu rășini nu va funcționa, s-ar putea interveni pentru o hidroizolare a structurilor de care sunt prinse cablurile care susțin podul.
Șefii din transporturi spun că podul nu va fi recepționat până când constructorul nu va remedia toate problemele.
Sorin Grindeanu, ministrul Transporturilor: „Revendicările pe care CNAIR le are către constructor sunt undeva peste 80 de milioane de lei, neincluzând faptul că eu nu cred că se vor ține de termen cu descărcarea pe Jijila și asta înseamnă alte despăgubiri”.
Cristian Pistol, directorul general al CNAIR: „Potrivit graficului prezentat de ei, în octombrie 2024 vor finaliza legătura, deși stadiul lucrării este foarte avansat. Cu puțină mobilizare, în două luni de vreme favorabilă pot să fie finalizate aceste lucrări”.
Podul de la Brăila a costat jumătate de miliard de euro și a fost inaugurat în vară în prezența președintelui, a premierului, a ministrului și a comisarului european pentru Transporturi.
Editor : A.C.
Descarcă aplicația Digi24 și află cele mai importante știri ale zilei
Urmărește știrile Digi24.ro și pe Google News