Live

Grindeanu acuză constructorul podului peste Dunăre de şantaj. „Ne solicită 230 de milioane de lei ca să dea drumul la circulaţie”

Data publicării:
Sursa foto: Sorin Grindeanu / Facebook

Ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu, a declarat luni că firma care a construit podului suspendat peste Dunăre, WeBuild, a încercat să şantajeze CNAIR cu suma de 230 de milioane de lei, pentru a da total drumul circulaţiei care face legătura cu podul atât de malul brăilean, cât şi pe cel tulcean. Grindeanu acuză compania că a vrut să profite de perioada campaniei electorale.

„Vreau să prezint modul în care înţeleg cei de la WeBuild - cei care au făcut proiectul podului de la Brăila - să gestioneze relaţia cu CNAIR. Ca să fiu cât de poate de clar, în acest moment ne solicită nouă, CNAIR-ului, 230 de milioane de lei, ca să dea drumul la circulaţie, deşi proiectul este finalizat, atât pe malul brăilean, cât şi pe malul tulcean în procent de 99%, deci se poate da drumul la circulaţie. Solicită 230 de milioane de lei, altfel vor respecta termenul pe care l-au câştigat, îl au - octombrie 2024. Asta înseamnă rea-voinţă. Nu vom fi de acord nici la Minister, nici la CNAIR cu acest tip de şantaj, iar măsurile pe care noi le vom lua, nu doar pe această lucrare, o să le vedeţi în săptămânile şi lunile viitoare”, a declarat Sorin Grindeanu luni, la Brăila, potrivit Agerpres.

Întrebat ce reprezintă această sumă solicitată de compania WeBuild, Sorin Grindeanu a precizat: „Dincolo de multe alte lucrări pe care consideră dânşii că ar trebui să le plătim noi, în suma aceasta, vreo 30 şi ceva de milioane sunt ce i-am pus noi să refacă pe asfaltul care, anul trecut, aşa cum ştiţi, nu a fost de cea mai bună calitate. Tocmai de aceea noi nu am fost de acord cu recepţia, aşa cum bine ştiţi, nici acum nu suntem de acord să cedăm la acest şantaj, un şantaj pe care au încercat să îl facă, având în vedere perioada această electorală. Faptul că deschiderea acestor tronsoane de drumuri - şi pe malul brăilean, şi pe malul tulcean, spre Jijila - ar fi dus la o circulaţie mult mai bine şi în municipiul Brăila, dar şi pe descărcarea spre Tulcea, au crezut că este o cheie, un motiv pentru care să şantajeze ministerul, să şantajeze CNAIR-ul, să plătim această sumă”, a completat Grindeanu.

Ministrul Transporturilor a precizat că statul român nu va ceda acestui şantaj.

„Statul român nu va ceda, şi CNAIR-ul şi noi la acest şantaj spus pe colţul mesei, pentru că aşa au venit la colegii de la CNAIR, fără o chestiune asumată juridic, o chestiune spusă pe colţul mesei că: «Domnule, dacă vreţi să deschideţi lucrările, pe care noi le-am terminat, e adevărat în procent de 99%, vă costă 230 de milioane de lei!». Aşa ceva este inacceptabil pentru autorităţile române, e adevărat că termenul este octombrie 2024, dar e rea-credinţă. (...) Nici eu, nici colegii mei nu avem cum să cedăm la un asemenea şantaj nejustificat. Sunt oameni care, dacă au câştigat un proiect, trebuie să-l ducă până la capăt, trebuie să facă lucrările de bună calitate, astfel încât să putem să le recepţionăm. O să vedeţi săptămânile şi lunile viitoare, apropo de această companie, probabil că această declaraţie a mea de astăzi va fi folosită, dar îmi asum, repet, este un şantaj pe care dânşii au încercat să îl facă tocmai fiind în această perioadă în care credeau că statul român va ceda la aceste presiuni cu care au fost obişnuiţi”, a mai spus Sorin Grindeanu.

Șir de probleme cu asfaltul de pe pod

În luna martie, rampa de acces spre viaductul care duce spre Podul peste Dunăre prezenta din nou tasări pe malul din Brăila, după ce, în septembrie 2023, CNAIR a mai semnalat o astfel de problemă, iar de această dată soluţia pe care constructorul WeBuild a luat-o în calcul pentru stoparea tasării fiind forarea a 40 de stâlpi, potrivit informaţiilor furnizate la acea dată de purtătorul de cuvânt al Companiei Naţionale de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR), Alin Şerbănescu.

Reprezentantul CNAIR a precizat că tasarea apărută la rampa de acces pe Podul peste Dunăre nu afectează stabilitatea podului, dar creează deservicii în ceea ce priveşte circulaţia pe pod, din cauza denivelării apărute, şi poate duce la costuri suplimentare în perioada de întreţinere a podului.

Alin Şerbănescu a adăugat că firma constructoare a depăşit toate termenele în ceea ce priveşte realizarea obiectivului Pod Suspendat peste Dunăre şi că toate problemele pe care societatea le are în ceea ce priveşte realizarea Podului peste Dunăre de la Brăila i-ar putea aduce deservicii în ceea ce priveşte credibilitatea la nivel internaţional.

Podul peste Dunăre de la Brăila - cel mai mare pod suspendat construit vreodată în România, al treilea ca dimensiune din Europa şi ultimul pod peste Dunăre înainte de vărsarea în Marea Neagră - a fost inaugurat pe 6 iulie 2023.

Valoarea iniţială a proiectului a fost de 1,996 miliarde de lei, fără TVA, fonduri externe nerambursabile, iar constructorul Asocierea Astaldi S.P.A. - IHI Infrastructure System Co. Ltd., denumit în prezent WeBuild.

Editor : B.P.

Descarcă aplicația Digi24 și află cele mai importante știri ale zilei

Urmărește știrile Digi24.ro și pe Google News

Top citite

Digi Sport

EXCLUSIV Început abrupt de emisiune: ”Florin ne-a cutremurat cu o veste”. Dezvăluirea făcută imediat, în direct

Descarcă aplicația Digi Sport

Recomandările redacției

Ultimele știri

Citește mai multe

Te-ar putea interesa și

VIDEO Lucrările la tronsonul 1 al Drumului Expres Craiova – Piteşti, aproape de final. Cum arată și când se va deschide circulaţia

Grindeanu, după ce a mers cu primul tren nou cumpărat de România în ultimii 20 de ani: Urmează să vină și alte 37 de garnituri noi

A fost lansată licitaţia pentru construirea celui mai dificil lot al secţiunii montane a A8

O nouă rută va lega Autostrada de Centură Bucureşti Nord de viitorul terminal al Aeroportului Otopeni

Partenerii noștri