Live

Drulă, despre situația de la metrou: Există varianta reducerii de personal, sau una mai neplăcută – insolvența companiei

Data actualizării: Data publicării:
Defecțiune la metrou. Călătorii au fost debarcați prin tunel

Cătălin Drula a vorbit la Digi24 despre situația de la Metrou. Ministrul spune că în ultimii 3 ani cheltuielile salariale s-au triplat. Acum, mai există soluția reducerii de personal sau intrarea companiei în insolvență, spune Cătălin Drulă.

Cătălin Drulă, ministrul Transporturilor: Domnul Rădoi este în spatele a ceea ce se întâmplă la metrou, nu de azi, de ieri, ci de vreo 20 de ani. Lucrurile sunt de natură penală, oamenii sunt versați. Ei știu că nu pot face grevă, pentru că nu le permite legea pe timpul stării de alertă.

Conflictul social are niște reguli. Oprirea voluntară a lucrului are niște reguli. Trebuia să meargă o parte din trenuri, trebuia notificată, e un întreg cadru legislativ.

Au venit oameni care nu erau în tură. Fără revendicări în prealabil, care nici nu au apărut. Oamenii ăștia se uită la Rădoi cu teamă. De ce? Pentru că el a fost mai tare decât miniștrii, decât prim-miniștrii. E normal atunci să se întrebe unde este autoritatea statului.

De asta este important să nu negociem legea.

Din informațiile pe care le am, erau oameni care nu aveau legătură cu mertroul. A fost o acțiune ilegală complet.

Nu s-a redus salariul, nu a fost nimeni indisponibilizat, nu este un conflict de muncă, ci unul de tip „cartel”, pentru că ne-am atins de impreiul subteran al lui Rădoi, de acele spații comerciale.

„Ori faceți ca noi, ori oprim transportul”. Sub șantajul ăsta au stat mulți miniștrii ai Transporturilor

Eu și conducerea Metrorex suntem obligați să acționăm pentru a apăra interesul public și al companiei, nu interese private.

E un șantaj. E un obiect de ordine publică. „Ori faceți ca noi și ne lăsați imperiul subteran din care ne tragem bani, ori oprim transportul”. Sub șantajul ăsta au stat mulți miniștrii ai Transporturilor.

E mandatul pe care mi l-am asumat: de respect și de nenegociere a legii.

Cheltuielile sariale în ultimii ani s-au triplat. De la 300 de miioane au ajuns la 900 de milioane de lei.

Am vorbit cu unii angajați. În an de pandemie nu se aștepta nimeni să aibă această creștere. Această creștere poate fi eventual acordată eșalonat. Mai există varianta reducerii de personal, sau compania, varianta cea mai neplăcută, va intra în insolvență. Nu cred că-și dorește nimeni asta, dar este o variantă.

Editor : Liviu Cojan

Descarcă aplicația Digi24 și află cele mai importante știri ale zilei

Urmărește știrile Digi24.ro și pe Google News

Top citite

Digi Sport

EXCLUSIV Început abrupt de emisiune: ”Florin ne-a cutremurat cu o veste”. Dezvăluirea făcută imediat, în direct

Descarcă aplicația Digi Sport

Recomandările redacției

Ultimele știri

Citește mai multe

Te-ar putea interesa și

Grindeanu: „De vreo trei ani tot îl rog pe Nicușor Dan să preia metroul. Sper să se şi întâmple”

Alte două trenuri de metrou Metropolis vor ajunge la București. Ele vor fi testate intensiv, apoi repartizate Magistralei 5

Grevă la metrou. Ce spune șefa Metrorex despre riscul ca angajații să oprească lucrul

Angajații de la metrou ar putea intra în grevă. Negocierile între sindicate și conducerea Metrorex au eșuat

Partenerii noștri