Live

De ce avioanele nu zboară niciodată mai sus de limita actuală

Data publicării:
Foto: Shutterstock

Zilnic, doar în SUA decolează peste 42.000 de avioane, conform Federal Aviation Administration. Pentru a coordona cu brio decolările, aterizările și zborurile în sine, avioanele trebuie să zboare la o anumită altitudine, scrie Playtech.ro.

Foto: Shutterstock

Dacă ai zburat vreodată cu un avion comercial, cu siguranță ai admirat norii de sub tine. Motivul pentru care avioanele zboară deasupra norilor este pentru a fi mai rapide. Cu cât se înalță mai sus, cu atât aerul se rarefiază și cu atât zborul devine mai ușor, mulțumită rezistenței scăzute.

Avioanele comerciale zboară la altitudini între 9,5 și 11,5 kilometri de sol. De obicei, ele ajung la altitudinea de croazieră la 10 minute de la decolare. Totuși, avioanele pot zbura mult mai sus de atât. Motivul pentru care acest lucru nu se întâmplă este siguranța. În cazul unei urgențe, de exemplu depresurizarea cabinei, ar dura mai mult ca pilotul să aducă avionul la o altitudine sigură pentru pasageri.

Mai există însă un motiv – combustibilul. Dacă zboară la altitudini mai joase, avioanele sunt ajutate și de vânt, astfel consumând combustibil în mod eficient (lucru care nu se întâmplă la înălțimi mai mari). Un alt motiv pentru care avioanele nu zboară mai sus decât o fac este greutatea lor. Cu cât un avion cântărește mai mult, cu atât e mai dificil să se ridice la o anumită altitudine.

Citește mai multe aici

Descarcă aplicația Digi24 și află cele mai importante știri ale zilei

Urmărește știrile Digi24.ro și pe Google News

Top citite

Digi Sport

"La 7 ani i-am spus tatălui meu că o să mă mărit cu un fotbalist de la Dinamo". După 20 de ani, i s-a împlinit visul

Descarcă aplicația Digi Sport

Recomandările redacției

Ultimele știri

Citește mai multe

Te-ar putea interesa și

A fost soluționat cazul avionului F-35 care a zburat de capul lui încă 100 de kilometri, după ce pilotul s-a ejectat

Zeci de români sunt blocați pe aeroport în Budapesta, după ce avionul în care se aflau a fost redirecționat

Iranul intenționează să producă avioane de luptă rusești Su-30 și Su-35. Putin le-a acordat deja licența

Francezii renunță la Mirage, dar păstrează avioanele Rafale. De ce Franța nu trimite aparatele de generația a cincea în Ucraina

Partenerii noștri