Live

CNAIR: Experți în sănătatea muncii plătiți ilegal cu 2.200 de euro lunar

Doru Cireaşă Data actualizării: Data publicării:

Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere din România (CNAIR) a plătit ilegal experți externi în securitate și sănătatea muncii de 2.200 euro pe lună, deși contractul în cadrul căruia aceștia au fost plătiți nu includea astfel de servicii.

 

Paguba totală se cifrează la 26.000 de euro și a fost înregistrată în contractul semnat de CNAIR cu firma Louis Berger Group Inc. pentru consultanțță la lucrările de reabilitate a 10 poduri din zona Dobrogea. Proiectul fost finanțat printr-un împrumut BERD în sumă de 145 milioane euro, alți 70 de milioane de euro fiind contribuția bugetului de stat.

Problema sesizată de Curtea de Conturi este că o astfel de activitate, anume expertiză în securitatea muncii nici nu fusese soliciutată de CNAIR. Cu toate acestea, fără a crâcni, compania de stat a dat banii. Plățile au fost făcute ”în condițiile în care în Anexa C la Contractul de consultanță și în Caietul de sarcini, această funcție nu a fost inclusă/solicitată”. Plățile au fost efectuate în perioada februarie 2011-februarie 2012.

Neregulile nu s-au oprit aici. Compania a efectuat plăți de 9.8 milioane euro peste limita fondurilor aprobate. ”Au fost efectuate angajamente legale în sumă de 9,8 milioane euro, peste limita fondurilor aprobate pentru realizarea obiectivului de investiții „Reabilitarea a 10 poduri importante/strategice în județul Constanța”. Deși achizițiile și atribuirea contractelor au fost realizate având la bază „no objection”-ul băncii finanțatoare, acestea au fost efectuate fără a se ține cont de existența fondurilor alocate prin bugetul proiectului. Au fost efectuate plăți fără respectarea obligației de a angaja și utiliza bugetul proiectului numai în limita prevederilor și destinațiilor aprobate (0,3 milioane euro), în condițiile în care pentru serviciile de consultanță Partea B-1, conform prevederilor Acordului de împrumut și Acordului de împrumut subsidiar, nu au fost alocate fonduri aferente contribuției locale (5,8 milioane euro), în condițiile în care pentru lucrările privind reabilitarea celor 10 poduri dobrogene nu au fost suplimentate fondurile aferente contribuției locale”, spune Curtea de Conturi.

Pentru recuperarea prejudiciului CC a stabilit 14 măsuri însă CNAIR a pus în practică doar două măsuri. Alte șase măsuri au fost puse doar parțial în practică iar restul au fost ignorate.

Descarcă aplicația Digi24 și află cele mai importante știri ale zilei

Urmărește știrile Digi24.ro și pe Google News

Top citite

Recomandările redacției

Ultimele știri

Citește mai multe

Te-ar putea interesa și

Câți kilometri de autostradă și drum expres are acum România, după deschiderea unei noi secțiuni din A1

Șeful CNAIR: Se fac ultimele pregătiri pentru deschiderea primilor 15,7 km din secţiunea 5 a autostrăzii Sibiu-Piteşti

Drum reparat înainte de inaugurare. Povestea celor 13 kilometri de asfalt pe care ar fi trebuit să se circule de un an. „Ca la noi!”

Parchetul European face percheziții la CNAIR privind posibile fraude la lucrările pentru Centura Zalău. Reacția companiei

Partenerii noștri