Live

CNAIR caută verificator pentru Golden Gate-ul japonezilor de pe Dunăre

Data publicării:

Verificatorul va primi de la Compania de Drumuri până la 140.000 de euro și are la dispoziție o lună și jumătate să depisteze eventualele erori făcute de firma japoneză IHI Corporation, 29.000 de angajați în lume și venituri de 12 miliarde de euro.

Foto: Osman Gazi, podul proiectat de IHI Corporation în Turcia

Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere din România (CNAIR) va deschide joi ofertele primite pentru licitația „servicii de verificare a Proiectului Tehnic și a Detaliilor de Execuție aferente lucrărilor pentru obiectivul de investiții "Pod suspendat peste Dunăre în zona Brăila".

Verificatorul va trebui să acopere nu mai puțin de 18 specialități din domeniul construcțiilor și urmează să prezinte în termen de 45 de zile un raport de analiză care să indice posibilele probleme existente și potențiale, completitudinea proiectului. El va oferi ulterior asistență pe durata implementării proiectului, durata contractului său urmând să se încheie odată cu terminarea lucrărilor și efectuarea recepției.

”Este o premieră, căci de regulă proiectul era depus la companie de către proiectant sau constructor având deja ștampila verificatorilor obținută de proiectanți. Acum verificatorul va fi angajat de companie”, spune reprezentantul unei firme de proiectare și consultanță.

Este puțin probabil însă ca munca să poată fi făcută de un singur verificator. Cel mai probabil contractul va reveni unei firme care are angajați verificatorii ceruți în domentația de licitație. Valoarea estimată a contractului este de 648.000 lei.

Avizul dat de un verificator de proiect pe acesta este o obligație legală stabilită prin legea 10 a calității în construcții. Utilitatea prevederii în cazul de față pare a fi îndoielnică fiind vorba de o firmă care are o cifră de afaceri de 12 miliarde de euro și care a proiectat poduri în multe zone ale lumii, precum India Vietnam, Turcia, spațul ex-sovieticm Japonia, Statele Unite etc.

Proiectul propriu-zis a fost predat CNAIR zilele trecute, potrivit unei postări pe un site de socializare.

Podul suspendat realizat între județele Brăila și Tulcea, localitățile Brăila și Smârdan, va avea o lungime totală de 1.974,3 metri, o deschidere centrală de 1.120 metri şi două deschideri laterale de 489,65, respectiv 364,65 metri. Gabaritul pe verticală al podului va fi de 38 m de la nivelul de inundaţii maxim, îndeplinind astfel criteriile de navigaţie pe fluviu. Sistemul de suspendare cuprinde un cablu principal şi tiranţi verticali de legătură între tablier şi cablul principal, iar blocurile de ancorare sunt integrate în teren şi sunt localizate în afara digurilor Dunării. Lăţimea totală a podului va fi de 31,7 metri, din care calea pe pod va avea 22 metri şi va fi alcătuită din 4 benzi de circulaţie de câte 3,5 m lăţime fiecare, 4 benzi de încadrare de câte 0,5 m lăţime, două acostamente de 1,50 m lăţime şi o zonă mediană cu lăţimea de 3 m. La acestea se adaugă, de o parte şi de alta, 2 benzi adiţionale pentru trafic pietonal, biciclete şi întreţinere, trotuarele având lăţimi de câte 2,8 m fiecare. Podul va avea propriul sistem de iluminare a traficului.

Descarcă aplicația Digi24 și află cele mai importante știri ale zilei

Urmărește știrile Digi24.ro și pe Google News

Top citite

Recomandările redacției

Ultimele știri

Citește mai multe

Te-ar putea interesa și

Luni se deschide circulația pe segmentul Dumbrava – Mizil din autostrada A7

Azi se deschide circulaţia pe A7 între Buzău și Focşani

Câți kilometri de autostradă și drum expres are acum România, după deschiderea unei noi secțiuni din A1

Șeful CNAIR: Se fac ultimele pregătiri pentru deschiderea primilor 15,7 km din secţiunea 5 a autostrăzii Sibiu-Piteşti

Partenerii noștri