Live

CNAIR a desemnat câștigătorii a încă 34 de km din A3. 26 km, în dispută

Data actualizării: Data publicării:

Este vorba de cele trei secțiuni din autostrada Transilvania, între localitățile Suplacu de Barcău și Borș.

Două din cele trei tronsoane vor fi realizate de firma Trameco, membră a grupului Selina, deținut de omul de afaceri Beniamin Rus. Este vorba de secțiunile 2 și 3, respectiv Chiribiș – Biharia (29 de kilometri) și Biharia – Borș (5 kilometri), potrivit informațiilor deținute de Digi24.ro. Numele firmei Trameco – Selina era vehiculat însă din vara acestui an drept câștigător al licitației la loturile 2 și 3.

Ceea ce este însă o noutate este disputa apărută pentru secțiunea 1 a autostrăzii, respectiv Suplacu de Barcău-Chiribiș (km4 – km 30).

Aici firma ce a avut cea mai bună ofertă este compania turcă Nurol Insat ce a avut ca subcontractori pe Verta Tel România (în insolvență) și Sielte SA Italia. Desemnarea Nurol Insaat drept câștigătoare a contractului este însă disputată în interiorul Commpaniei Naționale de Administrare a Infrastructurii Rutiere din România (CNAIR). Disputa opune comisia de licitație care dă dreptate turcilor și conducerea companiei, inclusiv direcția de achiziții a acesteia, care ar vrea să scoată câștigători asocierea de pe locul 2.

Direcția de achiziții publice dorește descalificarea firmei turce din cauza faptul că nu a prelungit valabilitatea garanției de participare. Ori, spun sursele Digi24.ro, raportul de licitație care îi dădea câștigători pe turci a fost întocmit încă din iulie și includea și câștigătorii loturilor 2 și 3 . De atunci și până acum compania a refuzat să desemneze câștigătorul. În condițiile în care s-au scurs luni bune în care prețurile au crescut,  Nurol nu mai este dispusă să semneze contractul pe valorile de atunci.

Cum situația lotului 1 nu a fost clară, compania a blocat raportul. Consecința a fost faptul că nu a mai fost anunțat nici numele câștigătorilor de la loturile 2 și 3.

Mărul discordiei ar fi în procedura pentru secțiunea 1 situația fiscală a unui subcontractor (cel mai probabil Verta Tel care se află în insolvență). Nurol ar fi avut câștig de cauză în fața instanțelor de judecată.

Conducerea companiei ar dori acordarea contractului asocierii clasate pe locul 2 anume Construcții SA asociată cu Hidroelektra Niskogradnja din Croația.

Potrivit forum.peundemerg.ro, compania ar fi stabilit un nou termen de desemnarea a câștigătorului, de fapt de limpezire a situației, pentru finele acestei luni.

Cât privește loturile 2 și 3 comunicările către câștigători și anunțul public urmează să fie făcute în aceste zile. Lucrările la secțiunea din autostrada Transilvania Suplacu de Barcău – Chiribiș au fost oprite în 2013 când s-a reziliat contractul cu firma americană Bechtel. La acel moment stadiul lucrărilor era în jur de 50%. Ulterior a fost semnat un alt contract pentru încheierea lucrărilor cu firmele Corsan Corviam, Consinit, Road Consulting & Design și Via Design dar care a fost deasemenea reziliat în 2016.

Descarcă aplicația Digi24 și află cele mai importante știri ale zilei

Urmărește știrile Digi24.ro și pe Google News

Top citite

Recomandările redacției

Ultimele știri

Citește mai multe

Te-ar putea interesa și

Luni se deschide circulația pe segmentul Dumbrava – Mizil din autostrada A7

Azi se deschide circulaţia pe A7 între Buzău și Focşani

Câți kilometri de autostradă și drum expres are acum România, după deschiderea unei noi secțiuni din A1

Șeful CNAIR: Se fac ultimele pregătiri pentru deschiderea primilor 15,7 km din secţiunea 5 a autostrăzii Sibiu-Piteşti

Partenerii noștri