Live

CFR anunță restricții de viteză pe 13 secțiuni de cale ferată. 50 de grade au fost înregistrate la nivelul șinei

Data publicării:
Tren CFR. Foto: Inquam Photos / Casian Mitu

Traficul feroviar pe 13 intervale de cale ferată de pe raza Regionalelor CF Bucureşti, Timişoara, Cluj, Iaşi şi Braşov se desfăşoară în condiţii speciale, cu limitarea vitezei de circulaţie a trenurilor, din cauza temperaturilor ridicate înregistrate la nivelul şinei, de 50 de grade Celsius, informează CFR SA. Totodată, compania de stat transmite, într-un comunicat de presă, că se reduce viteza de circulaţie a trenurilor în medie cu 20-30 km/h faţă de viteza normală. 

„Pe raza Regionalelor Galaţi, Constanţa şi Craiova circulaţia feroviară, la această oră, se desfăşoară în condiţii normale, fără limitări de viteză, însă pe raza Regionalelor Bucureşti, Timişoara, Cluj, Iaşi şi Braşov se circulă în condiţii speciale, din cauza temperaturilor ridicate de 50 de grade Celsius înregistrate la nivelul şinei”, precizează reprezentanţii companiei. 

Limitările de viteză vizează următoarele intervale CF: Bucureşti Sud - PO Valea Roşie, Giurgiu Nord - Giurgiu, Chiajna - Vârteju (fir I) de pe Regionala CF Bucureşti; Timişora Nord - Timişoara Est, Caransebeş - Reşiţa Nord, Căvăran - Caransebeş, Sântana - Gurahonţ, de pe Regionala CF Timişoara; Valea Florilor - Cojocna, Oradea - Oradea Vest, Oradea - Episcopia Bihor - Carei, Aleşd - Oradea, de pe Regionala CF Cluj; Tecuci - Buhăieşti, Nicolina - Buhăeşti, de pe Regionala CF Iaşi. 

„Menţionăm faptul că, în intervalele orare în care temperatura în aer depăşeşte deja 35-37 de grade în aer, personalul de întreţinere a infrastructurii feroviare efectuează permanent revizii suplimentare pe reţea, prin verificarea directă a căii, măsurarea şi înregistrarea permanentă a evoluţiei temperaturilor la nivelul şinei, iar în intervalele orare în care temperatura în şină pe anumite intervale de staţii depăşeste 50 de grade se reduce viteza de circulaţie a trenurilor în medie cu 20-30 km/h faţă de viteza normală, astfel încât traficul feroviar să se desfăşoare în depline condiţii de siguranţă. 

Precizăm, de asemenea, faptul că, această măsură de limitare a vitezei de circulaţie, în intervalele orare în care temperatura la nivelul şinei deja ajunge la 50 de grade, este aplicată de toate companiile de infrastructură şi respectă normele de siguranţă feroviară în astfel de situaţii speciale. 

Vă asigurăm că personalul de specialitate al CFR SA avizează permanent operatorii de transport feroviar de călători şi de marfă (OTF) când se impune reducerea vitezei de circulaţie şi pe ce intervale de staţii se va adopta această măsură, astfel încât operatorii de transport feroviar de călători să informeze pasagerii din trenurile aflate deja în circulaţie, sau care urmează să circule în ziua respectivă, despre condiţiile de trafic”, mai arată sursa citată.

Editor : A.C.

Descarcă aplicația Digi24 și află cele mai importante știri ale zilei

Urmărește știrile Digi24.ro și pe Google News

Top citite

Recomandările redacției

Ultimele știri

Citește mai multe

Te-ar putea interesa și

Rușii vor să își camufleze transporturile militare pentru a le apăra de drone. Soluția propusă, eșec din start

Cele mai bune companii feroviare din Europa: Trenitalia, pe primul loc. Unde se află CFR Călători în clasament

Traficul feroviar, blocat 4 ore la Balota din cauza locomotivei trenului IRN 79 Arad - București. Întârzieri de până la 240 de minute

Primul tren produs de PESA pentru România va sosi în țară în vara 2025. Ce garnituri vor livra polonezii

Partenerii noștri