Câți bani poți primi pentru un bagaj pierdut sau deteriorat în timpul călătoriei cu avionul
Doar un pasager din patru cere bani dacă şi-a pierdut bagajul sau i-a fost deteriorat în timpul unei călătorii cu avionul, arată un studiu la nivelul Uniunii Europene. Potrivit convenţiilor internaţionale, pasagerii pot cere despăgubiri de până la 3.500 de dolari dacă operatorul aerian e vinovat de acest lucru.
Proprietarii de cafenele și Fiscul se luptă în instanță pentru TVA la cafea și ceai
Copiii români de la țară, victimele sărăciei
Cod roșu de vreme extremă în România. Când va lovi viscolul
„Ne așteptăm la episoade mai severe” de iarnă. Vortexul polar și ciclonul Bert, explicate de climatologi
Ciolacu, criză de furie
Paradoxul din Educație: Performanță în învățământul de stat gratuit, cu bani din donații
Repartitoarele de căldură vor fi obligatorii de la 1 ianuarie 2025
Care este legătura dintre studii și nivelul de trai
Băsescu, despre un război nuclear: Putin nu-mi dă impresia că a plecat din lumea asta / Cine crede că Rusia va ceda teritoriu se înșală
La nivelul Europei, bagajele a 44% dintre pasageri au fost întârziate, pierdute sau deteriorate. Studiul arată că cele trei motive principale pentru care pasagerii nu aplică sunt următoarele: nu ştiu că au dreptul la compensaţii, nu ştiu ce drepturi au în relaţia cu operatorii aerieni şi nu se deranjează să completeze o astfel de cerere. Practic, se observă că la nivel naţional şi european, pasagerii nu cunosc Convenţia de la Montreal şi nu sunt conştienţi de drepturile pe care le au.
Indiferent dacă un pasager zboară pe destinaţii din România sau în una dintre cele 120 de ţări care au semnat Convenţia, dacă întâmpină probleme legate de bagajul său, pe durata călătoriei, are dreptul la compensaţii. Suma maximă oferită pentru un bagaj la cală, pierdut sau deteriorat, este între 1.525 şi 3.500 de dolari. Pentru a putea obţine compensaţia, pasagerul trebuie să reclame pierderea sau deteriorarea bagajului înainte de a pleca de la aeroport.
Studiul mai arată că pasagerii sunt nesatisfăcuţi de companiile aeriene. 37% dintre ei afirmă că acestea îi tratează urât, iar 14% susţin că există prea puţin spaţiu pentru picioare între scaunul pe care îl ocupă şi cel din faţă. Mai mult, 1 din 5 pasageri afectaţi de întârzierea sau anularea cursei este abandonat de către compania aeriană în aeroport sau nu îi sunt oferite destule informaţii cu privire la zborul său. Astfel, din totalul pasagerilor care aplică pentru compensaţii, 66% dintre ei reuşesc să le şi primească.
Descarcă aplicația Digi24 și află cele mai importante știri ale zilei
Urmărește știrile Digi24.ro și pe Google News