Cătălin Drulă: 600 de milioane de euro prin PNRR pentru liniile de metrou din București și Cluj
Ministrul Transporturilor, Călălin Drulă, spune că în actualele negocieri privind Planul Național de Redresare și Reziliență sunt prevăzute 300 de milioane de euro pentru metroul din București și alte 300 de milioane pentru metroul din București. El a precizat însă că este încă vorba despre discuții și că programul ar urma să fie aprobat de CE în iunie.
Cătălin Drulă: Ceauşescu rânjeşte din iad când vede o nouă nomenclatură şi nişte noi securişi care se agaţă cu disperare de putere
Ciolacu: Ciucă stă pe margine și critică
Câciu explicații despre posibila pierdere temporară a 1,1 miliarde euro din PNRR
Orașul în care un bulevard este, din 2020, un șantier fără sfârșit
Scandal uriaș la metrou, provocat de un bărbat care își agresa iubita
Nou scandal în Coaliție
Un bărbat a căzut pe șine, la Piața Unirii
Cum îi răspunde ministrul Transporturilor lui David Popovici după ce sportivul a cerut ca statul să investească în bazele sportive
Circulația pe Valea Oltului se va închide timp de o lună, pe perioada zilei. Anunțul ministrului Transporturilor
„În ceea ce privește Clujul, în discuțiile actuale, pentru că nu e finalizat – programul se va depune la sfârșitul acestei luni și vom avea o eventuală aprobare în iunie – sunt prevăzute 300 de milioane (de euro, n.r.) pentru Cluj și 300 de milioane pentru București. 600 în total, din discuțiile pe care le-am avut cu ministrul Ghinea pentru liniile de metrou”, a spus Cătălin Drulă.
El a spus din nou că metroul spre Otopeni, așa cum a fost proiectat, nu conectează aeroportul direct și că mai sunt de parcurs 3 kilometri cu autobuzul. În plus, magistrala ar străbate și o zonă cu densitate mică a populației.
„Bucureștenii au mare nevoie de alte linii de metrou, ca magistrala M5, care traversează de la est la vest Bucureștiul, continuarea de la Gara de Nord spre sud a liniei M4, chiar și de linia M7, acea diagonală din Colentina până în Rahova. Sunt linii necesare, care unesc cartiere cu densitate mare de oameni. Densitatea de la stația Tokyo la Aeroportul Otopeni este cea mai mică din București.
Toate acestea ridică întrebări asupra fezabilității. La liniile de metrou nu costă doar construcția, costă operarea foarte mult. Cea deschisă în Drumul Taberei costă 175 de milioane (de lei, n.r.) pe an, recuperăm 25 de milioane din bilete, deci 150 este subvenție”, a spus el.
„Trebuie să investim cu cap. Experții Băncii Europene de Investiții ne ajută să investim cu cap”, a adăugat ministrul.
Editor : M.B.
Descarcă aplicația Digi24 și află cele mai importante știri ale zilei
Urmărește știrile Digi24.ro și pe Google News