Cât de periculoase sunt gardurile de la tramvai?
Gardurile montate pentru a interzice accesul pe liniile de tramvai din Bucureşti pot face mai mult decât rău decât bine, avertizează specialiştii în siguranţă rutieră. Micşorarea benzilor, combinată cu lipsa marcajelor pot deveni adevărate capcane pentru şoferi. Nici pasagerii tramvaielor nu sunt feriţi de pericole, în cazul în care e nevoie să fie evacuaţi de urgenţă.
Un tramvai Imperio s-a defectat la câteva ore după ce a fost pus în circulație
Șeful STB: Șoferii greviști riscă să fie dați afară
Nicușor Dan: Cu același bilet vei putea schimba două-trei mijloace de transport
Klaus Iohannis amână desemnarea premierului. „Coaliția pro-europeană continuă negocierile. Sunt optimist”
George Simion a mers la Palatul Cotroceni, pentru consultări, dar a anunțat că nu intră: „AUR nu recunoaște legitimitatea lui Iohannis”
Consultări la Palatul Cotroceni. Coaliția a stat sub 20 de minute. Partidele extremiste AUR, POT și SOS au refuzat să meargă
Ploi și lapoviță, în aproape toată țara. Meteorologii anunță și temperaturi de până la -15°
Elena Lasconi, după consultările cu Iohannis: „Am fost să îi transmitem că mandatul lui s-a încheiat şi că trebuie să-şi dea demisia”
Circul continuă în Parlament: Becali spune cum a făcut facultatea fără prezență. Șoșoacă jignește jurnaliștii. AUR îl atacă pe Iohannis
Vineri la prima oră, circulaţia tramvaielor era blocată în zona Lizeanu din Capitală, din cauza unui accident. De vină a fost un şofer care circula pe linia de tramvai, deşi aceasta e încadrată de garduri care delimitează spaţiul. O idee bună, dar pusă în practică prost, spun specialiştii în siguranţă rutieră.
„Aici putem vedea cum s-a îngustat foarte mult banda carosabilă, avem această săgeată care ne indică unde era mijlocul benzii. Acum mașinile se apropie foarte mult de partea mediană a benzii și mașinile sunt mult mai apropiate”, explică Paul Dorneanu, specialist în probleme de infrastructură.
„În centrul orașului să pui astfel de garduri nu ni se pare deloc potrivit, este suficientă o inflexiune, o educare a populației, iar poliția locală cu camerele de supraveghere să-și facă treaba și șoferii să nu mai încalce acest lucru”, spune și Dan Trifu, președintele Eco Civica.
„Din păcate metoda de aplicare este una pompieristică! Una făcută pe grabă de a monta gardurile metalice. După cum puteţi vedea, există o bandă şi banda care delimitează gabaritul tramvaielor. Ideea a fost de a permite pasagerilor să coboare din tramvai dacă apare o defecţiune. În această porţiune încape doar o persoană. În momentul unui incident, ia foc un tramvai sau orice altceva, pasagerii vor avea o problemă în a coborî cu toţii şi în a evacua foarte repede”, arată Paul Dorneanu.
Pentru pietonii indisciplinaţi, bariera nu e un obstacol de netrecut.
„Ar trebui să mă duc tocmai în capăt! (Reporter: Departe?) Da! Ar trebui să facă ceva pentru că este prea departe marcajul!”, spune unul dintre pietonii prinși sărind gardul.
„Semnalizate, probabil trebuie, dar că au îngustat din spațiu, nu cred. E mai bine așa! Întorceau clar, sunt șofer și știu! Pe unde întorceau? Pe linia de tramvai, pe oriunde”, declară o doamnă.
O soluție indicată și agreată de specialiștii în siguranță rutieră pentru delimitarea liniei de tramvai de benzile pentru circulație auto se referă la folosirea unor stâlpi. Au o înălțime de aproximativ 40 de centimetri sunt flexibili, din plastic. Sunt stâlpi care într-o situație de pericol nu pun viața în pericol nimănui.
Oficialii Primăriei spun că prioritizarea transportului public e extrem de importantă pentru fluidizarea traficului în Capitală. Aceştia susţin că viteza de deplasare a tramvaielor a crescut cu 20% după ce au fost instalate garduri separatoare pe o lungime de aproape 20 de kilometri.
Descarcă aplicația Digi24 și află cele mai importante știri ale zilei
Urmărește știrile Digi24.ro și pe Google News