Când consumă mașina mai mult carburant? Când este pornit aerul condiționat, sau când este oprit și se merge cu geamurile deschise?
Reporterii Digi24 au realizat un experiment prin care au vrut să demonteze un mit care circulă printre șoferii din România: faptul că mașina ar consuma mai puțin carburant, atunci când instalația de aer condiționat e oprită, iar autovehiculul merge cu geamurile deschise. Pentru a demonstra că acest mit e fals l-am invitat pe Emil Gâtej, specialist în condus defensiv, la o plimbare pe Autostrada Soarelui, pentru a merge cu mașina în ambele situații. Cu acest prilej, specialistul a oferit șoferilor și câteva sfaturi despre cum pot folosi corect aerul condiționat pe timpul verii, pentru a nu-și pune mașina și sănătatea în pericol.
Aer condiționat interzis în Portofino
Ce se întâmplă cu facturile la curent din 2025
La ce trucuri apelează românii care nu au aer condiționat ca să se răcorească
Pesticid și erbicid descoperite în avocado bio
Cum ne dezghețăm corect mașina
Colindatul dispare încet, mai ales în orașe
Experiment Digi24, pe autostradă
Experiment Digi24: Sunt testerele pentru nitrați o înșelătorie?
Medicii avertizează că aerul condiționat poate fi periculos
Mitul potrivit căruia o mașină consumă mai puțin carburant atunci când merge cu geamurile deschise și climatizarea închisă a fost spulberat azi de către un experiment Digi24.
Emil Gâtej, specialist în condus defensiv: Avem un consum de 5.8, cu aerul condiționat pornit. Opresc aerul condiționat și o să deschid geamurile. O să vedem ce se întâmplă. Iată, consumul a început să crească, avem un trend ascendent: 6 - 6,1 - 6,2. Deci, consumul a crescut cu 0,4 litri în câteva secunde.
Explicația e destul de simplă.
Emil Gâtej, specialist în condus defensiv: O instalație de aer condiționat bine calibrată de producător pe mașina respectivă va crește consumul cu maxim 1 litru la suta de kilometri. Pe când geamurile deschise vor acționa ca o frână aerodinamică, aerul va fi o frână aerodinamică asupra autovehiculului, care va trebui să depună mai mult efort, pentru a compensa această rezistență la înaintare.
Sfatul specialistului pentru folosi a corect instalația de aer condiționat din mașină
Specialistul contactat de către Digi24 a oferit câteva sfaturi șoferilor despre cum să-și folosească corect instalația de aer condiționat din mașină, pentru a evita situații de genul celei din weekendul trecut, când un autovehicul a luat foc din cauza suprasolicitării instalației de climatizare, pe fondul vitezei excesive.
Emil Gâtej, specialist în condus defensiv: Aerul condiționat, ca orice alt sistem cu care este dotat un autovehicul, trebuie să funcționeze după modelul mediu, după modelul celei mai bune economii, astfel încât să nu meargă după principiul totul sau deloc. Deloc înseamnă cum am văzut mai devreme, suportăm cu greu vântul și consumul crește, totul înseamnă că dăm la minim (...) înseamnă temperatură foarte scăzută și dăm cât putem de tare ca viteză.
Pentru a vă proteja sănătatea și mașina, specialiștii recomandă folosirea aerului condiționat pe modul automat sau să-l setați la o temperatură cu 10 grade mai mică decât cea de afară.
Reporter George Lăcătuș / Operator: V. Drăghici
Editor : Liviu Cojan
Descarcă aplicația Digi24 și află cele mai importante știri ale zilei
Urmărește știrile Digi24.ro și pe Google News