Live

Lucian Bode, ministrul Transporturilor: TAROM a plătit un avans de 900.000 euro pentru achiziţionarea celor 9 ATR-uri fără contract

Data actualizării: Data publicării:

Compania TAROM a plătit 900.000 de euro avans pentru achiziţionarea a nouă aeronave ATR-uri fără contract, pe baza unui memorandum semnat de fostul director general interimar Mădălina Mezei, a declarat, miercuri, ministrul Transporturilor, Infrastructurii şi Comunicaţiilor, Lucian Bode, într-o conferinţă de presă prilejuită de preluarea mandatului.

„În acest moment, la TAROM sunt în vizită următorii: DNA, DIICOT, Corpul de Control al prim ministrului, Corpul de Control al Ministerului Transporturilor, Autoritatea pentru Protecţia Datelor, Consiliul Concurenţei, Autoritatea pentru Discriminare, Poliţia, Parchetul. Nu ştiu dacă mai există o instituţie care să nu fie acolo. Ce s-a întâmplat cu această companie şi modul în care a fost administrată în ultima perioadă depăşeşte orice imaginaţie. Sunt în discuţii avansate pentru achiziţionarea celor nouă ATR-uri, cu acel contract buy back semnat de doamna Mezei şi aici repet: ţineţi-vă bine! Doamna Mezei a semnat un memorandum prin care a acordat un avans de 900.000 de euro pentru achiziţia celor nouă aeronave. Încă o dată: a acordat un avans pe baza unui memorandum. Nu am mai văzut aşa ceva! Nu există niciun contact. TAROM a plătit 900.000 de euro avans pentru achiziţionarea celor nouă ATR-uri fără contract, pe baza unui memorandum”, a atras atenţia ministrul.

Potrivit acestuia, TAROM are în conturi 21 de milioane de euro, a înregistrat pierderi de 160 de milioane de lei în 2018 şi „se pregăteşte” să depăşească 180 de milioane de lei în 2019.

Bode: Este nevoie de o restructurare urgentă a TAROM

Lucian Bode a subliniat că este nevoie de o restructurare urgentă a acestei companii, în condiţiile în care la Serviciul Comercial sunt peste 200 de angajaţi care „nu fac nimic ca zborul să devină profitabil”, iar la Serviciul Tehnic peste 400.

„Este clar că avem nevoie de restructurare urgentă a acestei companii, dar nu restructurarea din 2017. În 2017 s-a demarat o procedură de restructurare. Aveam 1.874 de angajaţi, iar la finalul procedurii de restructurare compania TAROM avea 1.900 de angajaţi. Deci, restructurare. La Comercial sunt peste 200 de angajaţi, dar nu fac nimic ca zborul să devină profitabil. La Tehnic avem cele mai mari costuri din Europa. Peste 40% costuri, mai mari decât la orice companie din Uniunea Europeană. Va trebui să intervenim de urgenţă. Susţin decizia Guvernului de a implementa managementul profesionist şi aici, la compania TAROM, au nevoie urgent de un ajutor de salvare. O să discutăm cu toţi factorii implicaţi, cu Comisia Europeană, în special, pentru un ajutor de stat şi pentru un ajutor de salvare, dar ne propunem clar să salvăm compania. Să nu mai spun de acele celebre agenţii de turism din toată lumea care în multe situaţii rezervă 100% biletele alocate şi apoi le anulează. De ce fac asta? Pentru că încasează un comision şi rămân banii respectivi în cont. Avem toată bunăvoinţa şi toată disponibilitatea să salvăm această companie”, a spus Bode.

Editor web: Liviu Cojan

Descarcă aplicația Digi24 și află cele mai importante știri ale zilei

Urmărește știrile Digi24.ro și pe Google News

Top citite

Digi Sport

"La 7 ani i-am spus tatălui meu că o să mă mărit cu un fotbalist de la Dinamo". După 20 de ani, i s-a împlinit visul

Descarcă aplicația Digi Sport

Recomandările redacției

Ultimele știri

Citește mai multe

Te-ar putea interesa și

Descindere în Timișoara: audieri în cazul unor persoane cu handicap puse să cerșească și al unei femei cu HIV puse să se prostitueze

Nelu Tătaru a fost pus sub control judiciar în dosarul de luare de mită și nu mai poate profesa în spitalele de stat

Operaţiunea „Ghost Gun”. 131 de percheziţii la traficanți care vindeau arme unor clanuri. Ce se știe despre cumpărători

Victorie în instanță a familiei Pascu: Părinții șoferului drogat care a ucis doi tineri în 2 Mai scapă momentan de proces

Partenerii noștri